İşletme hakkının verilmesi yöntemiyle özelleştirilecek köprü ve otoyollarda, ihalenin ilk çeyrekte, sürecin ise 2008 sonuna kadar tamamlanması öngörülüyor.
Edinilen bilgiye göre, köprü ve otoyol özelleştirmesinde en önemli noktayı tarifelerin belirlenmesi oluştururken, tarifeler konusunda yatırımcıların da görüşleri alınacak. Türkiye’de köprü ve otoyollarda uygulanan tarifelerin dünya uygulamalarına göre, düşük olduğu ifade ediliyor. Köprü ve otoyol özelleştirmesinde işletim süresinin henüz netliğe kavuşmadığını ve sürenin 15 ile 25 yıl arasında olabileceğini belirten yetkililer, sürenin 25 yıldan fazla olmasının düşünülmediğini ifade etti. Köprü ve otoyolların tek paket mi, yoksa farklı paketler halinde mi satılacağına ilişkin kararın da henüz verilmediğini kaydeden yetkililer, bu konuda halen dünya uygulamalarının incelendiğini ancak, fazla sayıda işleticinin olmasının bazı dezavantajlarının olabileceğini, tüm modellerin avantaj ve dezavantajlarının değerlendirildiğini belirttiler.
Otoyol ve köprülerin satışıyla ilgili olarak, beş yabancı şirketin ilgilendiği ve bu şirketlerin Avustralya’dan Macquarie Infrastructure, İspanyol Abertis, Portekizli Brisa, Japon Itochu Corp ve İtalyan Atlantia şirketleri olduğu açıklanmıştı.
|