Afet ile ilgili zarar azaltma, risk ve kriz yönetimi ile ilgili tüm yetkiler, tek elde toplanacak.
Bu çerçevede, farklı kurumlar bünyesindeki ilgili 3 genel müdürlük kapatılacak ve Başbakanlığa bağlı “Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı” kurulacak. Başbakanlık’ta hazırlanan Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanun Tasarısı Taslağına göre, başbakan, başkanlıkla ilgili yetkilerini bir Bakan aracılığıyla kullanabilecek. Başkanlık çatısı altında “Planlama ve Hazırlık”, “Müdahale”, “İyileştirme”, “Sivil Savunma” ve “İdarî Hizmet” olmak üzere 5 daire başkanlığı bulunacak. Yeni yapılanma çerçevesinde “Afet ve Acil Durum Yüksek Kurulu” ile “Afet ve Acil Durum Koordinasyon Kurulu” oluşturulacak. Başbakan veya görevlendireceği bir Başbakan Yardımcısının başkanlığında Millî Savunma, İçişleri, Dışişleri, Maliye, Sağlık, Ulaştırma, Bayındırlık ve İskân ile Çevre ve Orman bakanlarından oluşan Afet ve Acil Durum Yüksek Kurulu, “afet ve acil durumlarla ilgili hazırlanan çalışma hedefleri, politikaları, yıllık çalışma raporu ve yıllık eylem planı onaylamakla” görevli olacak. Kurul, yılda en az 1 kez toplanacak. Afet ve Acil Durum Koordinasyon Kuruluna ise Başbakanlık Müsteşarı başkanlık edecek ve söz konusu bakanlıkların müsteşarları ile Türkiye Kızılay Derneği Genel Başkanı ve ihtiyaç duyulması halinde diğer kuruluşların üst yöneticileri yer alacak. Koordinasyon Kurulu, afet ve acil durum hallerinde bilgileri değerlendirecek, önlemleri tesbit edecek ve uygulanmasını sağlayacak. Başkanlık il düzeyinde de örgütlenecek ve valilikler bünyesinde “İl Afet ve Acil Durum Müdürlükleri” kurulacak.
|