Asya ile Avrupa’yı denizin altından bağlayacak lastik tekerlekli araçların geçebileceği yeni tüp tünel projesinin ihalesi, firmaların jeoteknik çalışmaları nedeniyle 2 ay ertelendi.
Ulaştırma Bakanlığı yetkililerinden alınan bilgiye göre, Demiryolları, Limanlar, Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğünün (DLH) yürüttüğü projenin inşaat ihalesinde, 12 Haziran 2007 tarihinde tekliflerin alınacağı duyurulmuştu.
Yurt içi ve yurt dışından çok sayıda firmanın ortak girişimler halinde ilgi gösterdiği ihalede, bazı firmalar Ulaştırma Bakanlığına altyapı çalışmalarını tamamlayamadıklarını bildirdi. Bakanlık, üniversiteler ile Boğaziçi Üniversitesi Kandilli Rasathanesi ve Deprem Araştırma Enstitüsünün zemin etüt çalışmalarına ilave olarak yeni tüp tünelin güzergahında yapılacak jeoteknik çalışmaların ihaleye kadar tamamlanamayacağını gerekçe gösteren firmaların erteleme talebini makul buldu.
Proje, Avrupa yakasında Florya-Sirkeci Sahil Yolu’nun (Kennedy Caddesi) Kazlıçeşme mevkinden başlayarak, Anadolu tarafında Ankara Devlet Yolu’nun Göztepe Kavşağı mevkinde bitecek. Boğaz’ın altından geçen tünelli bölüm iki katlı ve ikişer şeritli olacak. Sadece hafif araçların geçiş yapabileceği tüneli ağır vasıtalar kullanamayacak ve tünelin uzunluğu toplam 5.4 kilometre olacak.
İHALE AĞUSTOS AYINA KALDI
Proje teklifinde bulunacak firmaların jeoteknik çalışmaları tamamlamaları gerektiği için 12 Haziran 2007 tarihinde yapılacağı duyurulan ihale, 13 Ağustos 2007 tarihine ertelendi. Ulaştırma Bakanlığı, firmaların talepleri doğrultusunda ertelenen ihalede, jeoteknik çalışmaların bitirilmesiyle daha rekabetçi bir ihalenin gerçekleştirilebileceğini öngörüyor. İstanbul Boğazı’nda demiryolu tüneline ek olarak yapılacak lastik tekerlekli araçların kullanacağı kara yolu tünelinde yıl sonunda ilk kazmanın vurulması planlanmıştı. Ancak ihale sürecindeki gecikmeden dolayı, projenin inşaatının yılın başına kaydırılması ihtimali ortaya çıktı.
|