Köprü ve otoyolların özelleştirmesini, Özelleştirme İdaresi Başkanlığı (ÖİB) yapacak. Otoyol ve köprülerin özelleştirme programına alınmasına ilişkin karar, Özelleştirme Yüksek Kuruluna (ÖYK) gönderildi.
Alınan bilgiye göre, Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüleri ile Edirne-Ankara, Pozantı-Tarsus, Tarsus-Gaziantep, Toprakkale-İskenderun, İzmir-Çeşme ve İzmir Aydın otoyollarının, işletme hakkı devri yöntemiyle özelleştirilmesi öngörülüyor. ÖYK kararının çıkması durumunda, otoyol ve köprülerin özelleştirilmesinde sorumluluk ÖİB’nin olacak. Ancak, hukuki ve teknik çalışmalar Karayolları Genel Müdürlüğü ile birlikte yapılacak.
ÖYK’dan özelleştirme programına alınma kararının çıkması durumunda, öncelikle danışman tutulacak. Danışman firma, her bir otoyol için fizibilite, rantabilite ve maliyet hesaplarını yapacak. Dünya örneklerinden yola çıkarak hangi örneği Türkiye için uygun olduğunu belirleyip İdare’ye teklifte bulunacak. Daha sonra ise ÖİB ve Danışman firma, özelleştirme stratejisini ortaya koyacak. Otoyol ve köprülerin tek tek mi yoksa gruplar halinde mi özelleştirileceği ile devir süreleri de bu aşamada belirlenecek. Her otoyol için devir süresinin maliyet hesaplarına göre belirlenebileceği, dolayısıyla işletme hakkı sürelerinin farklılık gösterebileceği vurgulanıyor. Bu arada otoyol ve köprülerin özelleştirilmesinin 2007 yılı içinde tamamlanması öngörülüyor.
|