Kayseri’de mobilyacılık yapan Mahmut Şahin, bir banka ile yaptığı matbu kredi kartı sözleşmesine el yazısı ile ‘’Yaptığım harcamalar dışında üyelik aidatı, kart ücreti vb. adı altında talep edilecek hiçbir ücreti kabul etmiyorum’’ şartını ekledi.
Banka, el yazısı ile eklenen şartı kabul ederek Şahin’e kredi kartını gönderdi. Mahmut Şahin, işletmesine şimdiye kadar çok sayıda banka temsilcisinin kredi kartı vermek için geldiğini ancak tek taraflı matbu sözleşmeyi kabul etmediği için hiçbir bankadan kredi kartı almadığını söyledi.
Şahin, bankaların kredi kartı yıllık ücreti konusundaki uygulamalarının yanlış olduğunu savunarak, şöyle devam etti: “Tüketicinin hiçbir rızası alınmadan imzalattırılarak yılda milyonlarca dolarlık kazanç elde edilmesine tepkimi bir vatandaş olarak göstermem gerekiyordu. Bu sebeple şimdiye kadar kredi kartı almadım. Bundan sonra da bu şartım kabul edilmedikçe hiçbir bankadan kredi kartı almayacağım. Bu duyarlılığın tüm vatandaşlarımız tarafından gösterildiği taktirde tüketiciye rağmen dayatma yapan banka kalmayacağını düşünüyorum.’’
Sözleşmesine kendi el yazısı ile şartlarını yazan Mahmut Şahin’e kredi kartı veren bankanın İletişim Başkanı Ömer Kayalıoğlu, Şahin’den hiçbir surette kredi kartı yıllık ücreti alınmayacağını söyledi.
“TÜKETİCİLER ADINA ZAFER”
Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Av. Bülent Deniz ise Mahmut Şahin’in banka ile yaptığı sözleşmeye kendi isteklerini yazmasının ve banka tarafından kabul edilmesinin tüketiciler adına büyük bir zafer olduğunu söyledi. Deniz, ‘’Tüketiciler, önlerine uzatılan sözleşmeye ekleme veya çıkartma yapma yetkisinin kendilerinde olduğunu bilsinler. Ama öncelikle sözleşmeleri mutlaka okusunlar. Türkiye’de bir ilk gerçekleşti. Umarım diğer bankalar da bu konuda duyarlı olurlar’’ diye konuştu.
|