Utah State Üniversitesi Öğretim Teknolojisi Araştırma Görevlisi Bekir Gür, ‘’okullardaki şiddetin, çocuklar üzerinde aile ve öğretmen otoritesinin olmamasından’’ kaynaklandığını söyledi.
Siyaset Ekonomi ve Toplum Araştırmaları Vakfınca (SETA), vakıf binasında düzenlenen ‘’Eğitimde Post-Modern Masallar: Yeni Yaklaşımlar, Yeni Sorunlar’’ konulu söyleşiye katılan Gür, tarihte siyasi değişimlerle birlikte, eğitimde de yenilikler olduğunu kaydetti. Gür, yeryüzünde 18. yüzyılın sonlarına kadar krallık yönetiminin olduğunu belirterek, demokrasiyle birlikte eşitlik düzeninin geldiğini, bu düzenin eğitimi de etkilediğini ifade etti.
Öğrenci ile öğretmen arasındaki ilişkinin eşitlik üzerine kurulu olmadığını kaydeden Gür, öğretmenlerde olumlu, yapıcı bir otoritenin olması gerektiğini söyledi. Gür, ABD’de ailelerin, çocukların sorumluluğunu üstlenmediğini belirterek, ‘’Çocuğu özgürleştirmek için otoriteyi kaldırdığımızda ya uysallaşır ya da suça gider. Çocuk, ailesi ve okul tarafından şekillendirilmediğinde, dışarıdaki etkenler tarafından şekillendirilir’’ dedi.
Otoritenin olumlu anlamda olmadığında çocukların dış güçlere karşı çaresiz kaldığını ifade eden Gür, şunları söyledi: “Okullarda şiddetin olmasının sebebi, çocuklar üzerinde aile ve öğretmen otoritesinin olmamasıdır. Anne, baba ve öğretmenler, çocuğa güç kullanmadan şekil verebiliyorsa, burada otoriteden bahsedebiliriz. Aksi takdirde çocuk, ailesi ve öğretmeninden bilgi almak yerine medyadan, internetten bilgi alır. Bu da onu yanlış yönlendirir.’’
Gür, çocukların kişiliğinin toplum içinde geliştiğini belirterek, fakir çocuklar ile zengin çocukların bilgi yönünden eşit olmadığını, böyle durumlarda öğretmenlerin dezavantajlı çocukları desteklemesi gerektiğini söyledi. Eğitimde ilk olarak temel bilgilerin verilmesi gerektiğini kaydeden Gür, ‘’Öğrencilerin gelişmesi için öğretmen destek olmalıdır. Akıl yürütmenin gerçekleştirilmesi için de tartışma ortamı gereklidir’’ diye konuştu.
|