Türkiye gündeminin en üst sıralarında yer alan ve reklâmlarla “Memleket Meselesi” haline geldiği ifade edilen meslekî eğitim sorunu hakkında bir rapor hazırlayan Memur Sendikaları Konfederasyonu (Memur-Sen), Avrupa Birliği ile bütünleşme hedefine odaklanmış olan Türkiye’nin, küresel rekabetin gerektirdiği verimlilik düzeyine erişmesi için meslekî eğitim sorununa el atması gerektiği belirtildi.
“Meslek Lisesi Meselesi” raporunda; işsizliğin oluşturduğu tehlikeye dikkat çekildi. Raporda, meslek liselerinin önünde bir duvar gibi duran katsayı engelinin kaldırılması, teknik, ticaret, turizm, sağlık, İHL ayrımı yapılmaksızın hiç vakit geçirmeden çözüme yönelik adil bir düzenleme yapılması isteniyor.
Raporda, Türkiye’de meslekî eğitimin ikinci plâna itilmesinin ve meslek liselerinin üvey evlât muamelesi görmesine son verilmesi gerektiği vurgulanırken, meslekî eğitimde bugün yaşanan sorunun temelinde imam hatip lisesi öğrencilerinin önünü keserek, ilahiyat fakültesi dışında 4 yıllık fakültelere gitmelerini engellemek amacıyla yapılan düzenlemelerin olduğu kaydedildi.
İHL FOBİSİNDEN KURTULMADIKÇA…
Üniversitelerin meslekî eğitim sorununu çözebilecek bir konuma sahip olunduğunun altı çizilen raporda, “Ancak, üniversitelerimiz peşin hükümlerinden ve İHL fobisinden kurtulamadıkları için sorunu çözmek yerine derinleştirmeyi yeğlemektedirler” denildi. Raporda, küresel rekabete soyunan Türkiye’nin her alanda eğitimli, nitelikli, düşünen, araştıran, özgüvene sahip gençlere ihtiyacı olduğu vurgulanırken, meslek liselerinin önünde bir duvar gibi duran katsayı engelinin kaldırılması, teknik, ticaret, turizm, sağlık, İHL ayrımı yapılmaksızın hiç vakit geçirmeden çözüme yönelik adil bir düzenleme yapılması gerektiği vurgulandı.
Raporu hazırlayan Memur-Sen Genel Malî Sekreteri Adem Solmaz, raporla ilgili yaptığı değerlendirmede; meslek lisesi öğrencilerine yapılan uygulamanın büyük bir haksızlık olduğunu belirterek, “Meslek liselilere siz dört yıllık yükseköğretim okulu okuyamazsınız, boşuna dört yıllık tercihlerde bulunmayın deniliyor” dedi. Solmaz, “Eğitim özgürlüğü en vazgeçilmez insan hakkıdır. Meslek lisesinde okuyan öğrenci niye istediği programda okuyamasın?” diye sordu.
|