Eskişehir’de iki haftada bir toplanan İl Hakem Heyeti, tüketici şikâyetlerinin yüzde 80’inin cep telefonlarından olduğunu bildirdiler.
Eskişehir Sanayi ve Ticaret Müdürü Mahmut Yılmaz, vatandaşların çoğunun tüketici hakları konusunda bilinçli olmadığını belirterek, buna rağmen ürün çeşidinin artmasıyla İl Hakem Heyetine gelen şikâyetlerin geçen yıllara oranla çoğaldığını kaydetti.
Şikâyetlerin artmasıyla iki haftada bir toplanan İl Hakem Heyetinin daha sağlıklı karar vermek için her hafta toplandığını ifade eden Yılmaz, şöyle konuştu: “İl Hakem Heyeti 2006 yılında 1582 şikâyet aldı. Bunların 1080’i ayıplı ürün, 502’si de kapıdan satış ürünü. Tüketici şikâyetlerinin yüzde 80’i cep telefonu kaynaklı. Daha sonra mobilya, ayakkabı, tekstil ürünleri, halı, uçak biletleri ve kredi kartlarından şikayetler geliyor. Cep telefonu hataları için genellikle öğrenciler şikâyette bulunuyor. Telefonun özellikleri arttıkça hataları da artıyor. Son zamanlarda klonlanmış cep telefonları şikayeti alıyoruz.’’
Yılmaz, satın alınan her ürünün belgesinin alınması gerektiğini belirterek, belge alınmayan hatalı ürünlerde işlem yapamadıklarını bildirdi.
|