|
|
|
"Bugün akaryakıt almayın!" çağrısı |
Vatandaşların zamlara seyirci kalmamasını isteyen TÜKODER akaryakıt almama kampanyası başlattı ve tüketicilere bugün akaryakıt almama çağrısı yaptı.
Akaryakıt zamların tepki amacıyla Kadıköy Salıpazarı’nda basın açıklaması yapan Tüketiciyi Koruma Derneği Üyeleri, tüketiciler alehine sürdürülen politikalara tepki amacıyla “Zamlara Seyirci Kalma, 10 Eylül’de Akaryakıt Alma” kampanyası başlattı. Hükümetin tüketicileri “Yolunacak Kaz” yerine koyma politikası uyguladığını iddia eden TÜKODER Başkanı Avukat Ali Er, dünyanın en pahalı akaryakıtının Türkiye’de satıldığını belirterek, “Gelir dağılımına gelince AB, OECD ve Amerika ülkeleri arasında ABD ve Meksika’dan sonra gelir dağılımı en bozuk 3. ülkeyiz. Kişi başına düşen gelirde ise dünyada 85. sıradayız. Akaryakıt pahalılığında dünya lideriyiz. Bu kampanya ile bu gerçeklerin toplumun bütün kesimlerince ve nüfusun büyük bir kısmınca algılanması amaçlanmaktadır. Asıl beklentimiz iktidarın çiftçinin, üreticinin, esnafın, tüccarın ve sanayicinin petrol işverenlerinin ve petrol istasyonu sahiplerinin yani tüm tarafların sesine kulak vererek verginin vergisini alma adaletsizliğinden geri dönmesidir.” diye konuştu.
Vatandaşların zamlara seyirci kalmamasını da isteyen eylemciler, 10 Eylül’de akaryakıt almayarak tepkinin ortaya konulmasını istedi.
|
/ İSTANBUL
10.09.2006
|
|
|
Motorinin fiyatı 4 kuruş ucuzladı |
Tüpraş’ın rafineri çıkış fiyatında indirim yapmasının ardından motorinin pompa satış fiyatında da indirim yapıldı. Piyasa payı en yüksek firmaların ortalama fiyatlarına göre motorin fiyatları ortalama 4 kuruş ucuzladı.
Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’nun Türkiye’nin akaryakıtta en fazla işlem hacmine sahip dağıtım firmalarının İstanbul’un Avrupa Yakası’nda uyguladıkları fiyatları dikkate alarak belirlediği ortalama fiyatlara göre, motorin 2000 ve 7000’in rafineri çıkış fiyatındaki indirim pompa fiyatına ortalama 4 kuruş olarak yansıdı.
|
/ ANKARA
10.09.2006
|
|
|
Turizme Ağustos dopingi |
Türk turizmi, sezon başından bu yana yaşanan tüm olumsuzluklara rağmen Ağustos ayında turist sayısını artırdı.
Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan edinilen bilgiye göre, Türkiye’yi 2006 yılının Ağustos ayında, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 1.55’lik bir artışla, 2 milyon 905 bin 583 kişi ziyaret etti. Ağustos ayında, Doğu Avrupa’dan gelen ziyaretçi sayısında yüzde 10.12’lik artış yaşanırken, OECD ülkelerinden gelen ziyaretçi sayısı yüzde 1.58 oranında azaldı. Türkiye’ye en çok ziyaretçi gönderen ülkeler sıralamasında ise 505 bin 332 kişi ile Almanya birinci, 358 bin 838 kişi ile Rusya Federasyonu ikinci, 298 bin 251 kişi ile İngiltere üçüncü sırada yer aldı.
|
/ ANKARA
10.09.2006
|
|
|
ABD’ye işadamı çıkarması |
Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen başkanlığındaki işadamları heyeti bugün, Türkiye’nin 2006 yılında ihracatta “hedef ülke” olarak belirlediği ABD’ye gidiyor.
Mevcut potansiyel ve görüşmeler kapsamında ABD ile yaklaşık 10 milyar dolar olan ticaret hacminin, 3 yıl içinde 15 milyar dolara ulaşması hedefleniyor. Türkiye geçen yıl ABD ile 4,9 milyar dolarlık ihracat, 5,4 milyar dolarlık ithalat gerçekleştirirken, bu yılın 7 ayında da 2,9 milyar dolarlık ihracat, 3,2 milyar dolarlık da ithalat yaptı. Türkiye, program kapsamında, Amerika’ya altın mücevher, doğal taşlar, zeytinyağı, bakır kablolar, alüminyum levhalar, seramik gibi ürünler ihraç ediyor.
|
/ ANKARA
10.09.2006
|
|
|
Sorunların çözümü Anadolu’dan geçiyor |
İstanbul Ticaret Odası (İTO) Yönetim Kurulu Başkanı Murat Yalçıntaş, İstanbul’un sorunlarını çözmenin birinci yolunun, Anadolu ile işbirliği yapmaktan, Anadolu sorunlarını çözmekten geçtiğini bildirdi.
Anadolu Açılımları Gezisi kapsamında Çanakkale’ye gelen İTO Başkanı Yalçıntaş, meclis üyeleriyle birlikte Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası (ÇTSO) yönetim kurulu üyelerinin katılımıyla ortak bir toplantı düzenledi. Yalçıntaş, toplantıda yaptığı konuşmada, İTO’nun ekonomik hacmi itibariyle, Türkiye ekonomisinin yüzde 45’ni, ihracatının yüzde 50’sini, ithalatın yüzde 47’sini, Gayri Safi Milli Hasılasının (GSMH) yüzde 23’ünü oluşturduğunu, bu sebeple kendilerine büyük bir sosyal sorumluluk düştüğünü söyledi. Bu kapsamda, İTO olarak Anadolu şehirleriyle ciddi olarak ilgilendiklerini, düzenledikleri geziler kapsamında, illerdeki yatırımlar hakkında bilgi edindiklerini anlatan Yalçıntaş, şunları söyledi: ‘’İstanbul’un sorunlarını çözmenin birinci yolu Anadolu ile işbirliği yapmaktan, Anadolu’yu daha ileriye götürmekten, Anadolu’nun sorunlarını çözmekten geçiyor. Fakat bizler, her zaman için bölgesel ve sektörel teşviği savunuyoruz. Aynı teşviği bütün illere vermek, gerçek teşvik vermek değildir. Türkiye’deki her ilin kendine özgü avantajları vardır.’’
|
/ ÇANAKKALE
10.09.2006
|
|
|
|