Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü, toplumu ve çocukları şiddetten uzak tutmak amacıyla “Reklam Vermeyin Şiddet Dizileri Bitsin” seferberliği başlattı.
Şiddetle mücadele kapsamında, büyük firmaların temsilcilerinin de katılımıyla Başbakanlık’ta yapılan toplantıda, “şiddet içerikli dizilere reklam verilmemesi” konusunda ilke kararı alındığı öğrenildi. Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü’nün başlattığı “şiddete son” seferberliği kapsamında yapılan ve Ülker, İş Bankası, Halk Bankası, Hyundai gibi büyük firma temsilcilerinin de katıldığı toplantıda, şiddet içerikli programlara reklam verilmemesi konusunda prensip kararı alındığı bildirildi.
Şiddet içeren filmlere ve dizilere reklam vermeme taahhüdünde bulunan bazı firmalar da, Başbakanlık’a, “Türkiye’nin önde gelen reklam verenlerinden biri olarak, şiddet içerikli yayınların toplum hayatımızı ne derece olumsuz etkilediğinin bilincindeyiz. Bu bilinçle şiddet içerikli dizilere, hatta daha sonra bu dizilerin devamı olarak yapılan sinema filmlerine de reklam vermiyoruz. ‘Reklam Vermeyin Şiddet Dizileri Bitsin’ önerisiyle başlatılan toplumsal seferberliğe katılıyoruz. Bu konudaki duyarlılığımızı ve hassasiyetimizi sürdüreceğimizi bilgilerinize sunarız.” ifadelerini içeren bir yazı gönderdi.
|