"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Yol tutuşu için kış lastiği şart

02 Aralık 2014, Salı 12:03
Kayseri Makine Mühendisleri Odası Şube Başkanı Ersin Fener, otomobillerin kış bakımlarının önemli olduğunu belirterek, sürücülerin eskiye göre de kış lastiği kullanımında bilinçli hale geldiğini anlattı.

Fener, kış aylarında üzücü olayların yaşanmaması adına araçların kaygan zeminlerde yola tutunması için şart olduğuna dikkat çekti. 

Otomobillerin kış bakımı ile ilgili sürücüleri uyaran Ersin Fener, geceleri sıcaklığın sıfır ve eksi derecelere düştüğü ve kış mevsiminin kendisini iyice hissettirmeye başladığı dönemde, soğuk, sisli, yağışlı ve karlı havalarda otomobil kullanmak her zaman olduğundan daha riskli olduğunu söyledi. Fener, "Bu mevsimde otomobiliniz ile karşılaşabileceğiniz risklere karşı önlem almak için otomobilinizi kışa hazırlamalısınız. Bu nedenle araçlarının kışlık bakımlarını yaptırmayan sürücülerimiz varsa biran evvel araçlarına kışlık bakımlarını yaptırmaları gerekmektedir. Kışlık bakımı yapılan araçlarda uyulması gereken olmazsa olmaz kural kış lastiğidir. Ülkemizde son dönemlerde kış lastiği kullanımı artmaktadır." dedi. 

Otomobilin yola tutunmasını sağlayan lastiklerin ideal diş derinliğinin yeterli olması gerektiğini aktaran Ersin Fener, şu uyarılarda bulundu: "Eğer kışın karlı yollarda kaymak istemiyorsanız, mutlaka lastiklerinizi kontrol ettirmelisiniz. Kış lastiklerinin eksi 40 dereceye varan soğukta işe yaramasını sağlayan sertleşmesini önleyen özel bileşimleridir. Yaz lastikleri sıcak hava şartlarına göre daha sert hamurlu bir yapıdayken, kış lastikleri hem daha yumuşak bir hamura, hem de karlı ve buzlu yollarda tutunmayı artırıcı kılcal desenlere sahiptir. Bu nedenle yaz lastikleri gece-gündüz hava sıcaklığı ortalaması artı 7 derece üzerindeki sıcaklıklarda tercih edilmeli, kış lastikleri ise gece-gündüz hava sıcaklığı ortalaması eksi 7 derece altında kullanılmalıdır. Sanıldığının aksine kış lastikleri sadece karda ve buzda değil, artı 7 derecenin altında ıslak ve kuru hava şartlarında da çok iyi performans göstermektedir. Kış lastiğinin yetersiz kaldığı karlı veya buzlu yollarda riske girmeden, trafik yetkililerinin talebi durumunda araç üreticisinin tanımladığı tekerleklere (yaz lastiği kullanılıyorsa tercihen dört tekerleğe de) kar zinciri takılmalıdır."

Ersin Fener, bir lastiğin kış lastiği olduğunu uluslararası ASTM şartlarını sağlayan amblem ve sembol taşıdıklarından anlaşılabileceğini belirterek, sözlerini ve uyarılarını şöyle sürdürdü: ''ASTM standartlarına göre bir lastiğin kış lastiği olabilmesi için belirli test şartlarını yerine getirmesi gerekmektedir. Buna göre aday lastikle kış şartlarını temsil eden kaygan bir yolda yapılan ABS'li tam fren sonundaki fren ivmesinin, referans lastiğin fren ivmesinden en az yüzde 7 daha fazla olması gerekmektedir. Dört mevsim lastiğinin 'M+S' sembolü taşıyorsa kış lastiği olarak değerlendirilebileceği, ancak M+S lastiklerinin yazın iyi bir yaz, kışın da iyi bir kış lastiği görevini göremeyeceği mutlaka bilinmelidir.” dedi.

Okunma Sayısı: 1305
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı