"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Tramvay yolu unutulunca, bunu yapmak zorunda kaldılar!

16 Şubat 2016, Salı 15:34
Antalya'da nisan ayında başlayacak EXPO 2016'ya hizmet vermesi için yapılan tramvayın Aksu ilçesi girişindeki geçiş yolu unutulunca 2 ay önce hizmete giren köprülü kavşaktaki 3 şeritli yolun birer şeridi söküldü.

18 kilometre uzunluğundaki Türkiye'nin en pahalı raylı sistem projesindeki hatayı "komedi" olarak niteleyen Antalya İnşaat Mühendisleri Odası (İMO) Başkanı Cem Oğuz, daralan yolda bundan sonra daha çok kaza yaşanabileceğine dikkat çekti.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından 9 Eylül 2015 tarihinde ihalesi tamamlanan Antalya Raylı Sistemi'nin ikinci etap projesindeki skandal olay sonrasında, Aksu ilçesindeki köprülü kavşakta çalışmalara başlandı. Üç şeritli köprülü kavşağın sağlı sollu birer şeridi iptal edilerek tramvay geçişine ayrıldı. Aksu köprülü kavşakta yol çalışmaları ve şerit düşürme çalışmalarından dolayı 5 kilometreyi bulan araç kuyruğu oluşmaya başladı. 

İnşaat Mühendisleri Odası Başkanı Cem Oğuz, böylesine gülünç ve komedi bir şeyin olamayacağını belirterek, "Konuyu ilk gündeme getirdiğimizde herhangi bir açıklama gelmedi. Daha sonra Karayolları Bölge Müdürü bir açıklama yaptı. Köprüdeki 3 şeritli yolu 2 şeride düşüreceklerini söyledi. Burayı 2 şeride düşürecekseniz niye üst geçit yaptınız?" dedi.

"ÇOK KAZA OLUR"

Köprülü kavşakların trafiği rahatlatmak ve kazaları önlemek için yapıldığını hatırlatan Oğuz, bu yolun 3 şeritten 2 şeride düşülmesi durumunda bölgede daha çok kaza olabileceğini kaydetti. Araç sürücülerinin bölünmüş yolda hız yaparak geleceğini ancak bir anda yolun daralarak iki şeride düşeceğini aktaran Oğuz, "Ayrıca burada çokça araç kuyruğu oluşacak. Oysaki bunu ihaleye çıkmadan önce proje aşamasında çözebilirlerdi. Ulaştırma Bakanlığı raylı sistemi yapıyor. Üst geçidi Kara Yolları yapıyor. Koordinesizlik olarak yorumluyorum. Bölünmüş yolu 3 şeritten 2 şeride düşürürsen kazaların önüne geçemezsin." diye konuştu. 

Aksu köprüsünü geçtikten sonra tramvayın sağa sapacağını ve orada da nasıl bir sistem kuracaklarını merak ettiğini ifade eden Oğuz, otoyoldan gelen araçların doğrudan raylı sistemle karşı karşıya kalacağını öne sürdü. En büyük sorunun da burada yaşanacağını aktaran Oğuz, sözlerini şöyle tamamladı: "Yaya üst geçidi var, onun ayaklarında da bir sıkıntı var. Onda da bir tadilata gidecekler. Burada durağı nereye koyacaklar. Durak Aksu'nun dışında mı olacak? İnsanlar Aksu'nun dışına kadar yürüyecek mi? Üst geçidi geçtikten sonra bir de hemzemin geçidi sıkıntısı yaşanacak." 

EN PAHALI TRAMVAY 

Antalya Meydan ile Aksu ilçesindeki EXPO alanını birbirine bağlayacak 18 kilometre uzunluğundaki tramvay yolunun ihalesi 9 Eylül 2015'te sonuçlanmıştı. Yedi firmanın katıldığı ihaleyi muhammen bedel olarak açıklanan 249 milyon 857 bin TL yerine, bunun yaklaşık 10 milyon TL fazlası olan 259 milyon 498 bin TL'ye Makyol İnşaat kazanmıştı. Projenin 1 kilometresi 14.4 milyon liraya mal olurken, bu rakam 22,3 kilometre uzunluğundaki İzmir hattında 8.1 milyon, aynı uzunluktaki Eskişehir hattında 4.1 milyon, 13 kilometrelik Samsun hattında 6.4 milyon, 16,5 kilometrelik Kayseri hattında ise 4.3 milyon lira olarak hesaplanmıştı.

Okunma Sayısı: 1544
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı