Yapımına 2013 yılında başlanan 3 milyar dolar maliyetli 3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinde iki yakanın birleşmesine 391 metre kaldı.
Önümüzdeki Nisan veya Mayıs aylarında açılması beklenen Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde ana taşıyıcı kablonun montajı tamamlanırken, köprü genel gerçekleşme oranının yüzde 97 olduğu belirtildi.
ANA TAŞIYICI KABLO TAMAMLANDI
Geçtiğimiz aylarda önce kuleler arasına kılavuz kablo çekilmiş, daha sonra ana kablonun döşenmesinde kullanılacak (Cat Walk) kedi yolu tamamlanmıştı. Bir süredir montajına devam edilen ana taşıyıcı kablo ise geçtiğimiz günlerde tamamlandı.
ARAÇLARI VE TRENLERİ TAŞIYACAK ÇELİK TABLİYELER DÖŞENİYOR
Araçların ve trenlerin geçeceği çelik tabliyelerin yerleştirilmesine de devam ediliyor. Bugüne kadar Avrupa yakasında 20 ve Asya yakasında 20 olmak üzere 40 standart çelik tabliye segmenti ve 2 geçiş segmenti ile birlikte toplam 42 çelik tabliye segmenti yerlerine yerleştirilip kaynaklama işlemi tamamlandı. İki yakanın birleşmesi için kalan 17 tabliyelerin Tuzla ve Altınova tesislerinden deniz yoluyla getirilerek ana kablolara bağlanacağı belirtildi. Bu tabliyeleri kaldıracak ve ana taşıyıcı kabloya bağlanmakta kullanılacak vincin montajına devam ediliyor.
REKORTMEN KÖPRÜ
1460 işçi ve mühendisin 24 saat aralıksız çalıştığı 3. Boğaz Köprüsü 59 metrelik genişliği ile bittiğinde dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak. 8 şerit karayolu 2 şerit demiryolu olarak toplam 10 şeritli köprünün deniz üzerindeki uzunluğu 1408 metre olacak. Köprünün toplam uzunluğu ise 2 bin 164 metre. Köprü bu özelliği ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Köprü, kulelerinin boyu açısından da yeni bir rekora imza atıyor. Avrupa yakasında Garipçe Köyü'ndeki kulenin yüksekliği 322, Anadolu yakasında Poyrazköy kesimindeki kulenin yüksekliği ise 318 metre. Projenin tamamlanmasıyla Marmaray ve İstanbul Metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak 3. Havalimanı da birbirine bağlanacak.
DHA