"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Tek araba gideriz!

05 Şubat 2018, Pazartesi
Mercedes-Benz Vito Tourer, geniş ailelerin kullanımlarına fazlasıyla uygun. 8+1 yolcu taşıma kapasiteli Tourer ile kalabalık ailenizle bir yere giderken “2 araba gideriz” cümlesini artık unutun...

Mercedes-Benz Vito, adını üretim yeri olan İspanya’nın Vitorio şehrinden alıyor ve ilk olarak 1996 yılında üretilmeye başlandı. Ekonomikliği, çevre uyumu ve farklı kullanım şekilleriyle sınıfını yeni bir boyuta taşıyan Vito Tourer, özellikle VİP ve geniş aileler için önemli bir alternatif olarak karşımızda duruyor. Vito Tourer, kalabalık ailelerin bir yere giderken “2 araba gideriz” cümlesine son veriyor. Kısacası bu haftaki test misafirimiz, segmentindeki rakiplerinin aksine daha kullanışlı ve daha elit görünen 2.2 lt’lik çift turbo beslemeli dizel motor ile 90 HP güce sahip 7 ileri vitesli Vito Tourer oldu.

DIŞTAN BAKINCA

Mercedes-Benz hafif ticarî sınıfında büyük önem taşıyan Vito modeli, kendi sınıfı içinde ayrı tasarım çizgilerine sahip. Yenilenen Vito modern ve şık görüntülü. İlk göze çarpan özellikler arasında markanın karakteristik ön panjuru, geniş hava girişli ön tamponu, geriye doğru uzanan farları ve otomobillere gönderme yapan dinamik gövdesi yer alıyor.  Aracın ruhsatının ‘otomobil’ olduğunu hatırlatalım. Yeni led farlar yenilikler arasında kendine yer buluyor. Led stop lambaları ise otomobilin dinamik yapısına güç verirken, kendine özgü tavan barları ve jantlar ise aracın değişen unsurları arasındaki yerini almış. Otomatik yan sürgülü kapı,  ön torpido ve kapı direğinde bulunan butonlar açıp kapamada rahatlık sunuyor. Sade bir yan tasarımın ardından yine sade bir arka bölüm bizi karşılıyor. Küçültülmüş daha modern stop grubu gözden kaçmıyor. Arka görüşü kolaylaştırma adına büyükçe tasarlanmış arka cam arkadan gelenleri rahatlıkla görebilmeyi sağlıyor. Vito Tourer’ın 5140 mm uzunluğu, 1928 mm genişliği ve 1950 mm yüksekliği mevcut.

İÇTEN BAKINCA

Vito Tourer’ın içine adım atınca, dışı gibi sade bir tasarım göze çarpıyor. Konforlu koltuklar, iç hacim genişliği ve ergonomik sürücü mahallinin ferahlık verdiğini söylemek gerek. Her ne kadar resmen otomobil olsa da araca binerken hareketleriniz minibüse bindiğinizi söylüyor. A sütununda herhangi bir tutamak olmayışı, özellikle kısa boylu sürücüler için binişi zorlaştırır. Dikkat çeken bir nokta ise, iç mekânda kullanılan plastik kalitesi Mercedes kalitesini aratıyor! Keza kumaş koltukları için de daha zevkli döşemeler bekliyorsunuz. 

Vito Tourer, fazlasıyla saklama gözü mevcut ve raylı sisteme sahip yolcu koltukları bulunuyor. Yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon simidi ve ayar mekanizması iyi olan koltuk sayesinde ideal sürüş pozisyonunu bulmakta zorlanmıyorsunuz. Orta konsola yerleştirilen 5.8 inç ebatında TFT ekranlı sistem ile krom kaplamalı gösterge tablosu, kapı kolları ve kontrol düğmeleri, ısıtmalı sürücü koltuğu, dinamik geri görüş kamerası diğer özellikleri arasında yerini alanlardan. Bu özellikler otomobilin kalite algısını bir nebze olsun yükseltiyor. Benim araçlarda özellikle aradığım kolçağın olmayışı bir dezavantaj ve sürücü için yorucu bir durum meydana getiriyor. Arka bölümdeki yaşam alanı olabildiğince geniş. Çok uzun boylu değillerse bütün yolcular rahatlıkla yayılabilir!

MOTOR VE PERFORMANS

VIto Tourer Select’in kaputunun altında 2.2 litrelik çift turbo beslemeli 190 HP gücündeki 4 silindirli dizel motor, 1400-2400 d/d aralığında 440 Nm’lik maksimum tork sunuyor. 0-100 km hızlanmasını ise 9.2 saniyede tamamlıyor. 7 ileri 7G-Tronic Plus otomatik şanzımana sahip olan aracın fabrika değerlerindeki ortalama yakıt tüketimi 5.8 lt/100 km olarak verilmiş. Test süresi boyunca elde ettiğimiz değer ise 7.9 lt/100 km oldu. Şehir içinde geçirilen her fazla zaman sizi fabrika değerlerinden uzaklaştırıyor. Aracın son hızı 206 km/saat ile sınırlı. 440 Nm’lik yüksek tork ve bu torkun alt devirlerden itibaren kullanıma sunuluyor olması araca yüksek bir çekiş gücü sağlıyor. Vito Tourer, vites aralıkları milisaniyeler içerisinde sessizce vites geçişleri ile sürüş konfor ve zevkini arttırırken, uzun yollarda Vito’da standart olan ESP sayesinde ulaşılan her hızda maksimum güvenlikli sürüş imkânı veriyor. Neticede Yeni Vito’da bulunan yeni nesil 2.2 lt’lik Common Rail turbo dizel motor, 7 ileri 7G-Tronic otomatik şanzımanla iyi bir şekilde uyum sağlamış. Araç gaz pedalının hareketlerine hızlıca tepki verirken tüm devirlerde yüksek hassasiyet ortaya koyuyor. Çabuk hızlanma, hassas ve yumuşak vites değişimi ile sürüş kalitesini arttırmakla kalmayıp, yeni 7 ileri vitesli otomatik şanzıman aynı zamanda daha az yakıt tüketimi ve emisyon değerleri üretebiliyor.

Vito’nun iç mekândaki izolasyon seviyesi başarılı iken süspansiyon konforu, binek otomobillerdekine nazaran daha geride kalıyor. Ancak ön bölümdeki konfor seviyesi otomobilleri aratmıyor. Limitleri aşıldığında önce arkadan, sonraysa dört tekerlek üzerinde kayma eğilimi olan Vito Tourer’daki güvenlik sistemleri güvenliğine katkıda bulunmak için hazırlar! ABS, ASR, 9. nesil yüke duyarlı ESP, Fren Destek Sistemi, Rüzgâr Savrulma Asistanı gibi donanımlar standart olarak bulunuyor zaten!

TEST SÜRÜŞÜ: RECEP BOZDAĞ

Etiketler: otomobil, lansman
Okunma Sayısı: 4687
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı