Selefine göre biraz daha çekici bir görünüme sahip olmuş ve asıl 1.0 T-GDI motor ile DCT şanzıman araca değer katmış.
Türkiye’de üretilen i20’ye gelen hafif makyaj biraz dikkat gerektiriyor. Ama 1.0 T-GDI motor ve DCT şanzıman i20’ye değer katmış. Kısacası, makyajlanan i20, yeni motor ve şanzıman seçeneği 1.0 Turbo GDI 7 DCT ile misafirimiz oldu.
DIŞTAN BAKINCA
Makyajlı i20 güncel görünümüne kavuşurken, önde altıgen ızgara, LED gündüz farları, dikiz aynalarına entegre LED sinyaller ve LED stop lambalarına kavuştu. Türkiye’de üretilen araçta göze çarpan yeniliklerin başında ise artık yeni far teknolojisinin viraj içi aydınlatmaya da kavuşmuş olması. Farların üzerindeki gündüz farları aracın karakteristiğine katkıda bulunmuş. Öncekine göre, burun yapısında biraz daha köşeli hatlara sahip olmuş. Yandan bakıldığında yeni jantlarıyla daha dinamik görüntü veriyor. Belki de en büyük değişim arka bölümde. Stop lambaları yenilenirken, difüzör ile yeni tampon sayesinde araç, selefine göre daha dinamik ve sportif bir etki oluşturmuş. Kısacası makyajdan en büyük nasbi arka kısım almış.
İÇTEN BAKINCA
i20’nin içine adım atınca tasarımın genel manada aynı kaldığı gözlense de orta konsoldaki 7 inçlik renkli dijital ekran, klâsik mavi aydınlatma ve ara ara kullanılmış krom detaylar makyajdaki kalite hissinin artmasına katkı sağlıyor. Gösterge paneli, ortadaki dijital ekran oldukça rahat takip ediliyor. Multimedya sistemi Apple CarPlay ve Android Auto ile uyumlu. Bu kesinlikle artı puan. Ancak direksiyon da makyaja dahil olsaydı sportifliğe katkıda bulunulmuş olurdu. Orta kosoldaki otomatik klima kumandası şık ve kullanımı kolay bir tasarıma sahip. Aynı şekilde markanın diğer modellerinde olduğu gibi vites topuzu şıklığa katkı sağlamış. 301 litre bagaj hacmine sahip aracımızda saklama gözleri ve torpido bölümünün hacmi sınıfına göre kâfi. Panoramik cam tavan ve sunroof opsiyonu mevcut. Koltuklar biraz sert ve konfordan çalıyor. i20, 4035 mm. uzunluğa, 1734 mm. genişliğe ve 1474 mm. yüksekliğe sahip ve 2570 mm.’lik dingil mesafesiyle sınıf standartlarına göre, iç mekân kullanışlı.
MOTOR VE PERFORMANS
Kaputunun altında, makyajla birlikte artık i20’de kullanılmaya başlanılan 1.0 litrelik 3silindirli turbo benzinli motor mevcut. 6000 d/d’de 120 HP güç ve 1500 ile 4000 d/d aralığında 172 Nm tork değeri sunan motor, Hyundai’nin diğer modellerinde gördüğümüz 7 ileri otomatik şanzıman eşlik ediyor. Çift kavramalı şanzımanın vites geçişleri sarsıntısız. İhtiyacınız ne ise onu sağlıyor. Alt devirlerde biraz cansız olan motor artan devirle performansını arttırıyor. 0-100 km/s hızlanmasını 10.4 saniyede gerçekleştiren araç, 190 km/s hıza ulaşabiliyor. 100 km/s’lik hız aşıldığında iç mekâna rüzgâr sesi gelmeye başlıyor. Fabrika verisine göre 5.1 lt/100 km. ortalama yakıt tüketimine sahip. Test sürüşü boyunca elde ettiğim değer ise 7.1 lt/100 km oldu. Biraz şehiriçinde ve performanslı kullanımla değer yukarı çıkıyor haliyle. Start&Stop sistemi tüketimi düşürme noktasında katkı sağladığını ve standart olarak sunulduğunu da belirtelim. Geri görüş kamerası renkli kılavuz çizgileriyle işinizi kolaylaştırıyor. Genel anlamda yol tutuşu başarılı bir karaktere sahip ve süspansiyonları ise sert. Haliyle yoldan gelen darbeleri içeride hissediyorsunuz. Netice olarak selefine göre biraz daha çekici bir görünüme sahip ve asıl 1.0 T-GDI motor ve DCT şanzıman araca fark getirerek değer katmış.
TEST SÜRÜŞÜ: RECEP BOZDAĞ
[email protected].