Geçirdiği makyajla sportifliğini biraz daha vurgulayan Renault Clio GT Line, 1.2 TCe ve EDC ikilisiyle de ekonomi anlamında da iyi bir uyum ortaya koyuyor.
ClIo, Fransız otomotiv üreticisi Renault’un B sınıfındaki sevilen ve tercih edilen bir modeli. Bu haftaki test misafirimiz, makyajla daha sportif ve agresif hale bürünen Renault Clio’nun 1.2 lt. 120 HP, EDC şanzıman ve GT Line versiyonuna sahip olanı.
DIŞTAN BAKINCA
Clio, makyajla beraber ortaya çıkan minik dokunuşlarla daha güncel bir tasarıma kavuşmuş. Makyaj çerçevesinde far, tampon gibi görünüşü ilgilendiren değişiklikler yapılmış. Farlara yapılan dokunuşta full-LED Pure Vision isimli aydınlatma ve C şeklinde LED gündüz farları dikkati çekiyor. Yeni jant ve renk seçenekleri de yanına ek olarak sunuluyor.
Test aracımızda Renault’un sportif donanım paketi GT Line mevcuttu. Krom kaplamaları göremediğimiz pakette ön ızgara daha büyük görünüyor. Ön tamponda yer alan mat gri renkteki kaplamalar göze çarpıyor. LED farların aydınlatması ise kendini fark ettiriyor. Yandan bakınca yeni jantlar gözden kaçmıyor. Kapı üstlerinde jantlarla uyum sağlamış gri renkli bir şerit mevcut. Aynı renk kaplamaya arka tampon altında da yer verildiğini görüyoruz. Stopların makyaj sonrasında koyulaştırıldığını da ekleyelim. Clio GT Line 4062 mm uzunluk, 1732 mm genişlik ve 1448 mm yükseklik değerlerine sahip iken bagaj hacmi ise 300 litre.
İÇTEN BAKINCA
İç mekâna adım atınca Clio’nun göründüğünden daha geniş ve ferah olduğunu belirtelim. İç mekân şık ve orta konsol sade bir görüntü veriyor. B sınıfı bir otomobile göre özellikle arka kısım ferah, yolcular için baş ve diz mesafesi yeterli. Küçük eşyalar için de yeterli ve kullanımı kolay alanları var.
Renault R-LINK ile internet bağlantılı entegre navigasyon ve multimedya sistemi var ve kullanımı basit. Dokunmatik ekranın hassasiyeti yeterli düzeyde. Akıllı telefon uyumlu sistem vasıtasıyla seyahat sırasında da online kalabilmek mümkün.
Direksiyon simidi üstünde GT Line’a özel logo mevcut ve delikli yapıdaki kaplamasıyla da ele uyumu güzel olmuş. Yolculukta direksiyon yönlendirmesi sürücüyü yormuyor.
GT Line donanımına özel spor koltukların vücuda destekleri iyi. Mavi renkli dikiş ve kaplamalar kabin içerisinde birçok noktada kullanımı göze çarpıyor. Sert süspansiyon sistemi karoser salınımlarını kontrol altında tutabiliyorken, bozuk zeminde darbe emişinin makul düzeyde kaldığını söyleyebiliriz.
MOTOR VE PERFORMANS
Test misafirimizin kaputunun altında görev yapan 1.2 litrelik turbo benzinli motor 4900 d/d’de 120 HP güç ve 2000 d/d’de 190 Nm tork verisi sunuyor. Çift kavramalı (EDC) 6 ileri oranlı otomatik şanzımanla kombine edilen ünite, aracın 0-100 km/s hızlanmasını 9.4 saniyede tamamlıyor ve maksimum 199 km/s hız değeri sunuyor.
Test aracımızdaki EDC’yi markanın başka modellerinden aşinayız. 1.2 lt benzinli motor ve EDC şanzıman ikilisi başarılı bir performans ortaya koyuyor. Alt devirlerde sakin kalsa da devirlendiğinde daha hareketli bir karaktere bürünüyor. 120 HP’lik motor ara hızlanmalarda yeteri kadar seri olabiliyor. Haliyle beklentinizi karşılıyor. Çift kavramalı otomatik şanzıman, hızlı vites geçişleriyle sürüş kalitesini, verimini ve dolayısıyla sürüş keyfinizi arttırıyor.
Fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama 4.4 litre yakıt tüketen Clio ile ortalama 6.5 lt/100 km’lik bir değer yakaladık. Netice olarak, biraz performanslı bir kullanıma rağmen Clio’daki bu ortalama değer 1.2 TCe ve EDC ikilisinin ekonomi anlamında da beklentiyi karşıladığını rahatlıkla söyleyebiliriz.
TEST SÜRÜŞÜ: RECEP BOZDAĞ