Volkswagen ailesinin CC olarak anılan modeli, 2.0 litrelik motor seçenekleriyle birlikte 1.4 litrelik TSI motoru ile de ulaşılabilir prestij ve performansı birlikte sunuyor.
Volkswagen, aracı, bugüne kadar Passat CC olarak satışa sunmuştu. VW’nin premium modellerinin en üstünde bulunan CC, yeni yüzüyle Türkiye’de geçen Nisan ayında İstanbul’dan Bulgaristan’a düzenlenen bir sürüş lansmanı ile tanıtılmıştı.
1.4 litrelik TSI motorlu seçeneğiyle test misafiri olarak sayfalarımıza gelen CC, ilk kez 2008 yılında yollara çıkmış, totalde 270 bin adetlik satışla VW ailesi bünyesinde ciddi bir başarı kazanmıştı.
Yeni CC, bir önceki modelinin yuvarlak diyebileceğimiz hatlarını daha sert bir tasarıma bırakmış gözükerek, daha ağırbaşlı, güçlü ve amiyane tabirle kalıplı bir görünüm sergiliyor. CC’nin yenilenen ön ve arka tasarımı komplike olmamasına rağmen ortaya oldukça şık ve cazip bir görünüm kazandırmış.
Ön ızgaradan itibaren, motor kaputu boyunca devam eden çizgiler coupe profilde buluşunca ortaya son derece dinamik bir görüntü çıkmış. Ön panel ve orta konsol Passat ile aynı tasarıma sahip. Ergonomik olarak da oldukça kullanışlı. Ön paneldeki büyük büyük kontrol düğmeleri kullanım zorluğu yaşatmıyor. Orta konsolda büyük ve dokunmatik ekran ise fonksiyonel bir kullanım meydana getiriyor. Yine büyük olarak tasarlanmış gösterge paneli de dikkat dağıtmadan takip edilebiliyor.
CC’nin iç mekanına adım attığınızda kalıbının aracı olduğunu anlıyorsunuz. Zira araç 4 kişi için son derece cömert bir diz ve baş mesafesi sunuyor. Yolculuğunuz esnasından genişliğin ve ferahlığın keyfini çıkartıyorsunuz. CC’de konforun diğer bir öğesi de entegre masaj işlevli ‘havalandırmalı koltuk’lar. Gerekli ayarlarla ideal seviyeye çıkartabilirsiniz. Yeni CC’nin standart donanım yelpazesinde yeni adaptif Bi-xenon farlar, statik viraj lambaları ve yeni LED stop lambaları var. Yorgunluk tespit sistemi ‘Fatique Detection’, RCD 510 radyo-CD değiştirici, paslanmaz çelik kapı eşiği kaplamaları ve ilave ayar özellikli, güvenli koltuk kafalıkları da standart hale getirilmiş. Yeni CC, dünyada ilk kez yeni teknoloji ‘Şerit Takip Asistanı Plus’ı opsiyonel olarak anılmaya başlanan dinamik uzun far asistanı gibi sürüş destek sistemleri de isteğe bağlı olarak alınabiliyor.
MOTOR VE PERFORMANS
VW CC, grubun zengin motor seçenekleri arasında 160 HP’lik 1.4 TSI motora sahip versiyonu ile ailenin en düşük hacimli motor seçeneğine sahip modeli olarak karşımıza çıkıyor. 1.4 TSI, ağır gövdesine rağmen hızını aldığında oldukça iyi bir iş çıkartıyor. Diğer bir ifadeyle, 1.4 litrelik TSI motor alt devirlerde biraz cansız ancak torkun etkisiyle gerçek gücünü üst devirlerde sunuyor. Ki, o zaman sürüş keyfi katlanıyor!
VW’nin ödüllü 1.4 TSI motoru hemen her devirde etkin bir çekişe sahip diyebiliriz. DSG şanzıman sistemi gecikmesiz ve sarsıntısız geçişleriyle oldukça keyifli birr sürüş deneyimi yaşatıyor. Motor ve gaz pedalı arasındaki uyum ise mükemmel desek yeridir. Test konuğumuz 1,4 TSI motor 5800 d/d’de 160 HP güç ve 1500 ile 4500 d/d aralığında ise 240 Nm tork sağlıyor. 0-100km/s hızlanmasını 8,5 saniyede yapan CC, 222 km/s maksimum hıza sahip. Bu başarılı dediğimiz güç ünitesiyle 100 km’de ortalama 6,9 lt yakıt tüketiyor. Gerçi ayağınız biraz gazda olursa ve şehir içinde kullanım oranınız yüksek ise bu değeri yakalamak mümkün olmuyor tabii ki. Bu arada, Yeni CC’nin CO2 emisyonu ise 159 g/km. İyi bir görüş alanı sunan otomobilin yol tutuşu, konforu etkilemeyen ve sertliği iyi ayarlanmış süspansiyonu sayesinde kalıbının gereklerini yerine getirirken, prestijine yakışır bir sürüş keyfi sağlıyor.
TEKNİK ÖZELLİKLER:
Silindir: 1390 cc
Max. güç: 160 HP - 5800 d/d
Max. hız: 222 km/s
0-100 km/s hızlanma: 8.5 sn
Şanzıman: 7 ileri
otomatik (DSG)
Aks aralığı: 2711 mm
Boyutlar:
Uzunluk: 4802 mm
Genişlik: 1855 mm
Yükseklik: 1421 mm
Ağırlık: 1519 kg
Bagaj hacmi: 532 lt
Yakıt Tüketimi:
Şehiriçi: 5.7 lt/100 km
Şehirdışı: 8.9 lt/100 km
Ortalama: 6.9 lt/100 km
Test ortalama: 10.6 lt/100 km
Emisyon (CO2): 159 g/km
RECEP BOZDAĞ