Yenilenen Renault Clio Sport Tourer, otomatik şanzıman başarılı olduğu kadar yakıt tüketiminde cimri; iç mekan ve bagaj hacmi sorunsuz ve tam bir aile aracı olarak adeta göreve hazır bekliyor.
Yenilenen Renault Clio Sport Tourer (ST), ülkemizdeki ön yargılardan dolayı station Wagon otomobiller tercihinde bir azlık mevcuttu. Son bir kaç yılda bu durum değişmeye başladı gözüküyor. İşte Renault Clio ST geni bagaj alanı ile ülkemiz insanının geniş bagaj ihtiyacına yerli bir araç olarak cevap vermesiyle rakiplerinin önüne geçiyor. Clio ST yepyeni tasarım detayları sayesinde de daha çekici bir görünüme sahip. Ayrıca geniş bir motor seçeneği ve zengin donanım seviyesi ile de pazarda kendine rahat yer buluyor. Kısacası bu haftaki test misafirimiz Renault Clio Sport Tourer 1.5 dCi EDC otomatik vites.
DIŞTAN BAKINCA
Clio IV markanın 2012’de ortaya çıkan yeni tasarım kimliğini bünyesinde barındıran ilk Renault modeli idi. Yakın zamanda makyajlanarak daha dinamik hatlara, yeni ön tasarıma ve yepyeni ışık tasarımına kavuştu. C şekilli gündüz farlarını da ihtiva eden full-LED far imzası ile markanın tasarım kimliği vurgusu sürüyor. Yeni ızgara ve ön tampon oranları ile de yeni bir ön görünüme sahip olduğunu söyleyebiliriz. Profilden bakıldığında ise küçük gibi gözükse de şişkin motor kaputu sportifliğine katkıda bulunuyor.
İÇTEN BAKINCA
Aracın iç mekânına adım atınca Hatchback (HB) modeli ile hemen hemen aynı. Kullanılan malzeme kalitesi sınıfına göre iyi seviyede. Sağ ve sol klima yuvarlak çıkışlarındaki kırmızı renk az da olsa bir canlılık veriyor. Ayrıca krom detaylar ise daha dingin ve mat bir görünüme sahip. Clio Sport Tourer’da, aynı zamanda Renault’nun sevilen multimedya ve bilgi sistemi R-Link de tablet formatında sunuluyor. Bu 7 inçlik ekranda, radyo multimedya ve telefon işlevleri kullanılabiliyor. Tomtom navigasyon sistemi, canlı trafik bilgisi, hava durumu ve mekanlara dair bilgi sunuyor. R-Store’dan uygulamalar yüklenebiliyor. Aracın multimedya sistemi, ses ile Türkçe de kontrol edilebiliyor.
MOTOR VE PERFORMANS
Clio ST'nin kaputunun altında 1.5 litrelik dizel, 4000 d/d'da 90 HP maksimum güç üreten, 1750 d/d'da 220 Nm maksimum tork sunan motora 6 ileri otomatik EDC çift kavramalı şanzıman eşlik ediyordu. Alt devirlerde de canlılığını kaybetmeyen motor özellikle şehir içindeki ihtiyaçlarınızı rahatlıkla karşılıyor. Uzun yolda ise yüklü durumda gücünün biraz yetersiz kaldığını söyleyebiliriz. Clio ST'nin otomatik şanzımanı başarılı olduğu kadar yakıtı çok az harcaması ile de dikkat çekiyor. Fabrika verilerine göre ortalama tüketim değeri 3.7 lt/100 km verilmiş. Testimiz boyunca elde ettiğimiz değer ise 5.0 lt/100 km oldu. Biraz daha dikkatli bir sürüşle fabrika değerlerine yaklaşmak mümkün gözüküyor.
Renault Clio ST orta sertlikte süspansiyonlara sahip. Kısa darbeler dışında konfordan fazla çalmıyor. Eğer yol çok bozuksa süspansiyon salınımlarını içeride hissediyorsunuz. Direksiyon simidinin tasarımını beğendiğim söylenemez. Keza yönlendirmesi de başarılı değil. Fren sistemi ise dikkatinizden kaçmıyor. Siz ayağınızı frene götürdüğünüz anda araç adeta olduğu yerde duruyor. Haliyle bu da güven veriyor.
NETİCE
Renault Yeni Clio ST iç tasarımı ve malzeme kalitesi ile iyi gözüküyor. Otomatik şanzıman başarılı olduğu kadar yakıt tüketiminde de cimri. İvmelenme konusunda başarılı bir grafik çizerken, enerjik motoruyla sorunsuz bir sürüş yaşıyorsunuz. Clio ST iç mekân ve bagaj hacmi konusunda zaten problem yaşatmıyor.
Kısacası Clio ST tam bir aile aracı olmuş. Ve bu sayede Türk tüketicisinin station wagon modellere olan ilgisini arttırmaya aday bir araç olarak önümüzde duruyor.
TEST SÜRÜŞÜ: RECEP BOZDAĞ