Hyundai i30 üçüncü nesliyle kendini geliştirmesini yine bilmiş. Bu jenerasyonla rakiplerine karşı gücünü de arttırmış.
Güney Koreli üretici Hyundai’nin Avrupa otomotiv pazarında iddiasını daha da arttırmak adına Avrupa’da geliştirdiği yeni i30, markanın yeni tasarım anlayışının da ilk temsilcisi olarak karşımıza çıktı. Hyundai, fazla değil, 15 yıl önce ortalama diyebileceğimiz otomobilleriyle göz önündeydi. İkinci nesil i30 modelini görünce G. Koreli için söylenenler değişmeye başlamıştı bile. İşte şimdi üçüncü jenerasyon Hyundai i30 yollardaki yerini aldı hem de fazlasıyla iddialı olarak. Yeni Hyundai i30, geçtiğimiz yıl Paris Otomobil Fuarı’nda ilk kez sergilenmişti. Kısacası bu haftaki test misafirimiz Hyundai i30 1.6 dizel otomatik oldu.
DIŞTAN BAKINCA
Yeni tasarım dili ve çizgileriyle Avrupalı rakiplerine karşı vites büyüten i30, artık daha modern ve elit görünüyor. i30’un fotoğraflarını ilk görmemle gerçeğini görüp lansmanda test etmem arasındaki farkı gördüm ve yaşadım. O yüzden resimlerine bakıp aldanmayın, görün ve test edin. i30’un önden güçlü görünmesini sağlayan büyük petek dokulu ve krom kaplı geniş ön ızgara, çekik farlar, küt burun ve tampon köşelerinde bulunan iri hava girişi tasarımı dikkat çekiyor. Gündüz sürüş farları tampon köşelerine dikey şekilde yerleştirilmiş. Stoplarda da LED aydınlatma kullanılmış. Arka sis farları tamponun alt köşeleri yerine üst köşelerine yerleştirilmiş. Elite donanımla birlikte sunulan krom cam çerçeveleri ve kapı kolları şıklığına katkıda bulunuyor. Kısacası otomobile önden ve yandan bakınca şıklığının yanısıra dinamik de gözüküyor.
İÇTEN BAKINCA
Hyundai i30’un iç mekânına adım atınca, buranın yeniden tasarlandığını fark ediyorsunuz. Kullanılan malzeme kalitesinin iyileştirilmesi hemen göze çarpıyor. Modern ve teknolojik orta konsola ergonomi hakim. Ön konsolun ortasında, göz hizasına konumlandırılmış 8 inçlik dokunmatik multimedya ekran yer alıyor. Ekranın dokunmatik hızı ve çözünürlüğü başarılı. Ekran BMW modellerindekini hatırlatıyor. Mobil telefon ile uyumlu olan sisteme eklenen cihazın özellikleri dokunmatik ekrandan yönetilebiliyor. Gösterge grubu sade tasarlanmış ve takibi kolay. Dijital ekranlı yol bilgisayarının iki yanında analog hız ve devir göstergeleri mevcut. Önceki modeldeki direksiyona göre, kontrol butonlarının yerleşimi daha kullanışlı olmuş. Orta konsolda yer alan sürüş modu seçim düğmesiyle ECO ve Sport seçeneklerinden birini kullanabiliyorsunuz. Hyundai i30, 4340 mm uzunluğa, 1795 mm genişliğe, 1455 mm yüksekliğe ve 2650 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile önde ve arkada yeterli bir genişlik sağlıyor. 395 litre bagaj ile standartları karşılıyor.
MOTOR VE PERFORMANS
Test aracımızın kaputunun altında görev yapan 1.6 litrelik dizel ünite 4000 d/d’de 136 HP güç ve 1750-2500 d/d’de 300 Nm tork değeri sunuyor. Motor gücünü markanın DCT adlı, 7 kademeli, çift kavramalı otomatik şanzımanla ön lastiklere iletiliyor. Şanzıman vites geçişlerinde hızlı ve konforlu olmasıyla dikkat çekiyor. Vites geçişleri akıcı. Vites değişimini manuel olarak hem vites kolundan hem de direksiyondaki kulakçıklardan da yapmak mümkün. 136 HP’lik motor alt devirlerde de kendini gösterirken araçtaki hafifleme yakıt tüketimini iyileştiriyor. i30, fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama 4.1 lt yakıt tüketimi mevcut. Testimizde boyunca elde ettiğimiz değer ise 7.2 lt/100 km oldu. Ee! 136 HP’nin biraz gaza getirdiğini itiraf etmeliyim! Test boyunca gaz pedalı ile iyi bir yakınlığımız oldu. Dizel motorun sesinin içeriye pek gelmemesi yalıtım konusunda Hyundai’nin çalıştığını gösteriyor. Ancak lastik sesi biraz fazla içeri gelmesi dezavantaj. Hyundai i30’da şanzıman geçiş hızı ve direksiyon sertliği 3 farklı moda sahip. Eco modunda gaz tepkileri haliyle yavaşlıyor ve ekonomik hale bürünüyor. Spor modda da tepkiler artıyor ve ara hızlanmalar kendini gösteriyor. Bu arada, keskinleşen direksiyon hissiyatı ise virajlarda geliştirilmiş bir manevra kabiliyeti sunuyor. Kısacası i30 üçüncü nesliyle kendini geliştirmesini yine bilmiş. Bu jenerasyonla rakiplerine karşı gücünü arttırmış.
TEST SÜRÜŞÜ: RECEP BOZDAĞ
[email protected]