Tüketiciler Birliği Federasyonu Genel Başkanı Deniz, "İstanbul'daki taksiciler, müşteri seçiyor. Çünkü müşteri sayısı fazla" dedi.
Tüketiciler Birliği Federasyonu Başkanı Mehmet Bülent Deniz, İstanbul'da taksicilere yönelik şikayetlerin başında, kısa mesafede yolcu alınmamasının geldiğini belirterek, "İstanbul'daki taksiciler, müşteri seçiyor. Çünkü müşteri sayısı fazla. Plaka sayısı artırılırsa taksicilerin müşteri seçme tercihi ortadan kalkacak" dedi.
Deniz, AA muhabirine yaptığı açıklamada, kentte taksicilerin, kısa mesafeye gitmek isteyen vatandaşları mağdur ettiği yönündeki şikayetlerin son zamanlarda arttığını söyledi.
Mehmet Bülent Deniz, kentteki taksi sayısının az olduğunu savunarak, "Hem trafiğin artması hem de özel araç sahiplerinin toplu taşımayı tercih etmesi nedeniyle bir ek talep oluşmuş durumda. Bu talep, taksi sayısıyla karşılaştırıldığında, maalesef hem hizmet hem de kalite açısından sıkıntılar olduğunu görüyoruz" diye konuştu.
Uzun yıllardır taksi plakasının bir yatırım aracı olarak kullanıldığını anlatan Deniz, "Dünyayı biliyoruz. Hiçbir memlekette taksi plakası yatırım aracı olarak kullanılmaz, elden ele satılmaz ve her yıl prim yapmaz. Böyle bir ülke bilmiyoruz, hatırlamıyoruz, öyle bir bilgi bizde yok. Ama ne yazık ki özellikle İstanbul'da böyle bir uygulama var" ifadelerini kullandı.
Taksicilik, rant sektörü haline geldi
Tüketiciler Birliği Federasyonu Başkanı Deniz, Türkiye'de taksicilik sektörüne ilişkin standart bulunmadığını savunarak, şöyle devam etti:
"Basından ve bize ulaşan şikayetlerden de biliyoruz ki taksicilik, tüketiciye ulaşan bir hizmet olmaktan ziyade birtakım grupların ele geçirdiği ve rant sağladığı bir sektör haline dönüşmüş. Şimdi burada taksilerle ilgili bize ulaşan şikayetlerde mesafe gözeterek yolcu almamak, küfürlü konuşmalar, sigara içilmesi gibi durumlar var. Türkiye'de bahçıvan olmak için bile gidip meslek yüksek okulundan eğitim alınıyor. Ama İstanbul'a baktığınızda isteyen herkes taksi şoförü olabiliyor. Bunun için hiçbir engel yok. Yani plaka sahibi, istediği zaman, gündüz ve geceye ayrı olarak şoför bulabiliyor. Şoförlük yapacak ehliyette ve yetenekte olup olmadığını da bilmiyoruz. İstanbul'un sokaklarını biliyor mu, müşterisine nasıl davranacağını biliyor mu, acil durumlarda ne yapması gerektiğini biliyor mu? Bu tarz bir eğitim alıp almadığını bilmiyoruz."
Müşterinin taksi hizmetinden memnun olduğu bir ortamın sağlanmasının, hem tüketici hem de şehir trafiği için büyük bir çözüm olacağını ifade eden Deniz, bu konuda İstanbul Büyükşehir Belediyesinin devreye girmesi gerektiğini bildirdi.
Plaka sayısını arttırılmasının sorunu çözebileceğini savunan Deniz, şöyle devam etti:
"İstanbul'daki taksiciler, müşteri seçiyor. Çünkü müşteri sayısı fazla. Plaka sayısı artırılırsa taksicilerin müşteri seçme tercihi ortadan kalkacak. O zaman taksici her müşterinin kıymetini bilecek. Ama bunu da yapmıyorlar. Çünkü bu işten rant elde edenler, yıllardır insanları korkutuyorlar. ' Taksi plaka sayısı artarsa trafiğin yükü artar' diyorlar. Oysa ki taksicilerle sorun yaşadığı için özel araç kullanan vatandaş sayısına baksınlar. Her geçen gün artıyor. Piyasaya 1-2 bintaksi plakası daha sürmek mi yoksa taksi değil de özel araç kullananlar mı trafiğe zarar veriyor?"
AA