"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Devlet daha çok tweet atacak

09 Mart 2015, Pazartesi 12:03
Bilgi Toplumu Stratejisi ve Eylem Planı kapsamında, e-Devlet hizmetlerinin sunumunda mobil teknolojiler ile sosyal medya imkanlarından etkin biçimde yararlanılması sağlanacak.

Kalkınma Bakanlığı koordinasyonunda hazırlanan 2015-2018 Bilgi Toplumu Stratejisi ve Eylem Planı'na göre, kamu hizmetlerinin sunumunda yaygınlaşan ve çeşitlenen bilişim olanaklarıyla daha fazla yararlanılacak.

e-Devlet hizmetlerinde mobil platformlar ve sosyal medyadan yararlanılmasına yönelik olarak bu hizmetlerin sunumunda mobil teknolojiler ile sosyal ağ imkanları etkin şekilde kullanılacak. 

Bu kapsamdaki hizmetlerin sunumunda mobil teknolojilerden ve sosyal medya imkanlarından etkin biçimde yararlanılacak. Bu amaçla kamu kurumlarına yol gösterecek bir rehber hazırlanacak, öncelikli hizmetler bir program dahilinde mobil ortama aktarılacak ve kullanıcı talepleri dikkate alınarak mobil hizmetler ve sosyal medya kullanımı düzenli olarak geliştirilecek.

Mobil hizmetler e-Devlete talebi artıracak

Mobil telefon, akıllı cep telefonu ve mobil genişbant internet abone sayılarında meydana gelen ilerleme ve artış sayesinde mobil teknolojiler, e-Devlet hizmetlerine ulaşmayı kolaylaştıran önemli araçlardan birisi haline geldi.

Bununla birlikte Türkiye'de halen önemli ölçüde e-Devlet hizmeti mobil ortamda sunulmuyor.

Mobil hizmetlerin yaygınlaşması ile e-Devlet hizmetlerine talebin artacağı düşünülüyor. Birçok ülke kamu hizmetlerinin mobil teknolojiler üzerinden sunulması için çalışmalar yürütülüyor. Güney Kore ve ABD’de kamu kurumları için mobil yazılım geliştirme rehberleri hazırlandığı ve kamu mobil yazılım geliştirme platformu kurulduğu görülüyor.

Kamu kurumlarının Facebook, Twitter gibi sosyal medya araçlarını kullanımları artmakla birlikte bu kanallar e-Devlet hizmetlerinin sunumunda yeteri kadar etkin kullanılamıyor. Bu gelişmeler ışığında, kamu kurumlarının, demokrasi kültürünün oluşmasına katkıda bulunan katılımcılığın sağlanması, vatandaşların ihtiyaçlarının belirlenmesi, e-Devlet hizmet sunumunda kullanıcı odaklılığın artırılması, e-Devlet hizmetlerinin tanıtımı adına sosyal medya araçlarını daha etkin kullanması gerekiyor. 

Hizmet sunumunda son gelişmeler takip edilecek

e-Devlet hizmetlerinde mobil platformlar ve sosyal medyadan yararlanılması yaklaşımı doğrultusunda atılacak adımlar şöyle:

- Kamu hizmetlerinin sunumunda mobil teknolojiler ve sosyal medya imkanlarının daha etkin kullanılabilmesi ve kamu kurumlarının teşvik edilmesi amacıyla bir rehber hazırlanacak. 

- Kamu hizmetlerinden mobil ortamda sunum potansiyeli yüksek olanlar talep analizi ile belirlenecek ve önceliklendirilecek.

- Mobil ortama aktarılacak hizmetler, hazırlanacak rehber ve kurumların kurumsal bilişim stratejileri ile uyumu gözetilerek bir program dahilinde hayata geçirilecek.

- Mobil teknolojiler ve sosyal medya alanındaki son gelişmeler ile sunulan hizmetlerdeki kullanım kolaylığı ve sıklığı dikkate alınarak hizmetler düzenli olarak gözden geçirilecek ve geliştirilecek.

AA

Etiketler: devlet kurumları, tweet
Okunma Sayısı: 1183
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı