Trafiğe kayıtlı araç sayısı, geçen yıl kasım sonu itibarıyla 19 milyon 882 bin 69'a ulaştı.
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2015 yılı Kasım ayına ilişkin motorlu kara taşıtları istatistiklerini açıkladı.
Buna göre, geçen yılın ekim ayı sonunda 19 milyon 793 bin 995 olan trafiğe kayıtlı araç sayısı kasım sonu itibarıyla 19 milyon 882 bin 69'a çıktı. Söz konusu rakam, bir önceki yılın kasım ayında ise 18 milyon 767 bin 989 olarak kayıtlara geçmişti.
Bu taşıtların yüzde 52,9’unu otomobil, yüzde 16,3’ünü kamyonet, yüzde 14,8'ini motosiklet, yüzde 8,5’ini traktör, yüzde 4’ünü kamyon, yüzde 2,2’sini minibüs, yüzde 1,1’ini otobüs, yüzde 0,2’sini ise özel amaçlı taşıtlar oluşturdu.
Kasımda trafiğe kaydı yapılan toplam 96 bin 956 taşıt içinde otomobil yüzde 58,1 ile ilk sırada yer aldı. Bunu sırasıyla yüzde 18 ile kamyonet, yüzde 10,1 ile motosiklet, yüzde 7,3 ile traktör takip etti. Taşıtların yüzde 6,5’ini ise minibüs, otobüs, kamyon ve özel amaçlı taşıtlar oluşturdu.
Söz konusu ayda trafiğe kaydı yapılan taşıt sayısı ekim ayına göre yüzde 14,2 arttı. Bu artış otomobilde yüzde 24, otobüste yüzde 18, kamyonette yüzde 21,3, kamyonda ise yüzde 5,1 olarak gerçekleşti. Minibüste yüzde 9,9, motosiklette yüzde 15,6, özel amaçlı taşıtlarda yüzde 3,9, traktörde ise yüzde 2,6 azalış oldu.
Trafiğe kaydı yapılan taşıt sayısı geçen yılın kasım ayında, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 3,3 arttı. Bu artış otomobilde yüzde 0,8, minibüste yüzde 6, otobüste yüzde 90,6, kamyonette yüzde 15,2, özel amaçlı taşıtlarda yüzde 70,6, traktörde ise yüzde 0,8 olarak gerçekleşti. Kamyon ve motosiklette ise yüzde 3,8 azalma görüldü.
2015 Ocak-Kasım döneminde 1 milyon 146 bin 978 taşıtın trafiğe kaydı yapıldı, 93 bin 630 adet taşıtın ise trafikten kaydı silindi. Böylece trafikteki toplam taşıt sayısı 1 milyon 53 bin 348 adet arttı.
Çözüm bul, İstanbul!
Şehir hayatındaki şikâyetlerin başında trafik yoğunluğu geliyor. Toplu taşıma ile de olsa, özel vasıtalarla da olsa bir yerden bir yere gitmek işkence halini almış. En büyük sıkıntı, en kalabalık şehir olan İstanbul’da yaşanıyor.
Hadiseye idareciler penceresinden bakıldığında, “Bunca yol yaptık, otobüsleri yeniledik. Trafik normale dönmeliydi” diyebilirler. Ancak netice ortada: Özel ya da toplu vasıtalarla işe gidip gelmek insanları ‘iş’ten daha fazla yoruyor.
http://www.yeniasya.com.tr/faruk-cakir/cozum-bul-istanbul_375540
Kadınlara pozitif ayrımcılık: Pembe metrobüs
Sadece kadınların binebileceği “pembe metrobüs” talebi zaman zaman gündeme geliyor, imza kampanyaları düzenleniyor ve İstanbul Belediyesi’ne bu konuyla ilgili çalışma yapmaları için talepler iletiyor.
Özgecan Aslan’ın katledilmesinin ardından da dile getirilen bu talep, bazı kesimler tarafından eleştirilere maruz kalıyor. Ancak “pembe metrobüs”le neyin amaçlandığını incelersek, yalnız kadınlar için değil erkekler için de hayırlı olacağını görmüş oluruz sanırım.
PEMBE METROBÜS NEDEN BİR İHTİYAÇTIR?
http://www.yeniasya.com.tr/mucahit-cakir/kadinlara-pozitif-ayrimcilik-pembe-metrobus_325655
AA