İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkan Yardımcısı Dursun Topçu, Türkiye'nin tarımsal alanlarının çok elverişli olduğunu belirterek, "Tarımsal alanlarımız çok elverişli, sulama imkanları ve sulanabilir arazı sayısının artmasıyla Türkiye, Avrupa'nın en büyük tarım ülkesi olacaktır" dedi
Fransa'nın başkenti Paris'te düzenlenen SIAL 2014 Uluslararası Gıda Fuarında Türkiye yoğun ilgi gördü. Dünyanın en büyük gıda fuarı olarak nitelendirilen etkinlikte, Türkiye 227 stantla en çok temsil edilen ülke oldu. AA muhabirine konuşan İTO Başkan Yardımcısı Topçu, Türk markalarının fuardaki faaliyetlerini değerlendirdi.
Topçu, "Geçtiğimiz bahar aylarındaki kuraklık ve bazı doğal problemlerden dolayı bazı sektörlerden yaklaşık 70 firma fuara gelemedi. Özellikle kayısı ve fındık hasılatı çok kötü. İnşallah 2 sene sonra burada daha yüksek sayıda firmayla gıda ve tarım ürünlerimizi sergiliyor olacağız" dedi.
Fuarda özellikle çikolata, şekerleme, bisküvi ve unlu mamüllerin ön plana çıktığını vurgulayan Topçu, bu sene Türkiye'den ilk defa gıda makinaları bölümünde de 7 firmayla katılım sağlandığını ve Türkiye'nin konuya ilişkin dışa bağımlılığın azalmasının yanında ürünlerini uluslararası piyasaya sunacak duruma geldiğini ifade etti.
Türkiye'nin ihracatının yüzde 10'undan fazlası tarım ve hayvansal gıdaların satışından karşılandığını hatırlatan Topçu, bu oranın artacağına inandığını belirtti. Topçu, Türkiye'nin tarıma yönelik çok önemli yatırımlar içerisinde olduğunu belirterek şunları kaydetti:
"Geçen sene bu fuarda olmayan birçok firma var. Her sene bu sayı artıyor ve üretim artıkça da Türkiye'nin ihracat miktarı da artıyor. Ümit ediyorum ki Türkiyenin 2023 vizyonuna yönelik olarak inşallah ihracat rakamı çok kısa süre içerisinde 2-3 kat artacak. Tarımsal alanlarımız çok elverişli, sulama imkanları ve sulanabilir arazı sayısının artmasıyla Türkiye, Avrupa'nın en büyük tarım ülkesi olacaktır."
Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği Paris Başkanı Hakan Kalaycı ise fuarda en büyük ve en renkli standa sahip ülkenin Türkiye olduğunu belirterek, gıda sektörüne firmaların daha çok önem verdiğini ve daha çok bilinçlendiğine işaret etti. Kalaycı, Türk iş adamlarının kendine güveninin arttığını ve bu durumun Fransa'daki Türk işadamlarını da motive ettiğini söyledi.
Ürün tanıtımlarının yanı sıra birçok konferans ve çalıştaya ev sahipliği yapacak olan gıda fuarı, 23 Ekim'e kadar gezilebilecek.