"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

İşte yerli otomobil

13 Ekim 2015, Salı 11:21
Yerli otomobilin prototipinin kamuflajlı görüntüsünü yayınlandı.

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, yerli otomobilin prototipinin kamuflajlı görüntüsünü AA Editör Masası'nda kamuoyuyla paylaştı. Üretilmiş 3 prototip bulunduğunu belirten Işık, "İnşallah 2016'da her türlü mevsim, iklim ve arazi şartında deneyeceğimiz 30-40 araç üretmeyi hedefliyoruz. 2020'den önce de 2019 sonuna kadar Türkiye'de bunun seri üretimini başlatmayı hedefliyoruz" dedi.

Yerli otomobile ilişkin bir soruyu yanıtlayan Işık, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'nın "Bir babayiğit arıyorum" sözleriyle yola çıktıklarını dile getirerek, bir yol haritası hazırladıklarını anlattı. Işık, yol haritasında hedeflerinin 2015 yılının ağustos ayına kadar prototiplerin çıkması olduğunu hatırlatarak, "Prototipler şu anda çıktı. İlk defa AA Editör Masası aracılığıyla Türkiye'nin merak ettiği bu prototiplerin bir iki resmini paylaşma imkanımız olacak" dedi.

Prototiplerin fotoğraflarını ve kendi yaptığı test sürüşüne ilişkin görüntüleri paylaşan Işık, şöyle konuştu:

"Bu araçlar kamuflajlı arkadaşlar, otomotiv sektöründe araçların prototip ve deneme süreçlerinde kamuflajlı olması bir gereklilik olarak algılanıyor. Bu gördüğünüz farlar normal far değil, farklı olacak. Bu gördüğünüz çizgiler daha farklı çıkacak, örtmek durumundayız. Şu anda prototiplerimiz üretildi. Üç prototipimiz TÜBİTAK'ın kendi geliştirdiği teknolojilerin yüklenmesi ve bazı testlerin, ARGE çalışmalarının yapılması için şu anda TÜBİTAK'ta Gebze Merkezimizde üzerinde çalışma yapılan araçlar. Bu özel bir pist, deneme pisti. Orada aracın ne kadar kısa sürede hızlanabildiğini, ne kadar kısa sürede durabildiğini, yakıt performansını, aracın diğer özelliklerini test edebilelim diye..."

Aracın içten görünümüne yönelik bir fotoğrafını da gösteren Işık, prototiplerin daha da geliştirileceğini ifade etti.

Işık, 3 prototipin aynı anda görüldüğü bir fotoğrafla ilgili de şöyle konuştu: "Şu anda üretilmiş 3 prototip var, 4. prototip de RW Crossover olarak üretiliyor. Şu anda onun üretimi de bitmek üzere. Bunların 3 tanesi farklı, biri hatchback, biri sedan, diğeri de sedan fakat birisi benzinli araç, birisi menzili uzatılmış elektrikli araç, birisi de sadece elektrikli araç. Biri menzili uzatılmış elektrikli crossover dediğimiz menzili uzatılmış 'jip' dediğimiz araç, o da şu anda üretiliyor. Dolayısıyla bütün bunlar şu anda yaptığımız programa göre yürüyor. Burada işbirliği yaptığımız kurumlar var, asıl bundan sonrası önemli. Bu teknoloji artık dünyada herkesin kolaylıkla ulaşabileceği bir teknoloji. Bundan sonrası AR-GE ve inovasyona daha çok dayanacak. Menzili uzatılmış elektrikli araç teknolojisini bu araçlara uygulayacağız. Bunları yaparken aracın konforuna, güvenliğine daha fazla odaklanacağız. İnşallah 2016'da her türlü mevsim, iklim ve arazi şartında deneyeceğimiz 30-40 araç üretmeyi hedefliyoruz. 2020'den önce de inşallah 2019 sonuna kadar da Türkiye'de bunun seri üretimini başlatmayı hedefliyoruz. Bu tam dünyada da otomobil sektöründe bir geçiş dönemine işaret ediyor. İnşallah bir aksilik olmazsa, Türkiye'nin bu noktada istikrar yönünden bir problemi olmazsa, bu projeyi biz programladığımız şekilde sürdürürsek inanıyoruz ki 2020 yılında insanlarımızın tercihine bir Türk markasını da sunmuş olacağız."

Işık, yerli otomobile bir isim düşünüp düşünmediklerine yönelik bir soruyu da şöyle yanıtladı:

"İsimlerini tasarlama noktasında değerlendireceğiz, şu anda bir isim özellikle vermiyoruz. Biz AR-GE'yi TÜBİTAK olarak üstleniyoruz ama işin seri üretiminde bir babayiğit istiyoruz. Özel sektörün üretimde bulunması temel tercihimiz. Buna yönelik bazı çalışmalarımız, girişimlerimiz var ama özel sektörde bir babayiğit çıktıktan sonra isim de dahil tesislerin nereye kurulacağı, nasıl bir pazarlama stratejisi ve fiyat politikasıyla onları bu babayiğit ile kararlaştıracağız. Biz şu anda daha çok bu araçların teknoloji geliştirilmesine odaklanmış durumdayız. Bir yandan da babayiğit ile ilgili görüşmelerimiz sürüyor."

AA

Okunma Sayısı: 2800
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • abdullah bayram

    13.10.2015 23:18:49

    beğenmeyenler bu işten anlayanlardan oluşsa tamam hep yabancı araçlara biniyoruz yerli olsun ne olurki trafikte anadol arçelik pırpır bmc tofaş kuş serisi gezip duruyor kararı halk verir klavye teröristleri değil

  • Toygar

    13.10.2015 13:14:51

    Maharet 3 tane prototip yapmak değil. Niye böyle bir şey yaptınız ki! Üretecek olan adam, prototipini de yapar zaten! Saçma, ayrıca ekonomik değil. Madem kendiniz üretemiyorsunuz, niye prototip yaparsınız ki? Böyle işleri üniversitelere bırakmak lazım. Devlet kurumu TÜBİTAK başka konularda arge yapmalı. Hayal için, hayal üretmek anlamsız ve saçma!..

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı