Küçük, elektronik ticarette tüketicilerin yaşadıkları sorunlar olduğuna işaret etti.
"Satışa sunulan numune ürünler ile tüketiciye gönderilen ürünler arasında farklılık olması, ürünü iade etme veya alışverişten vazgeçme halinde, satış yapan firmalara ulaşamama ve ürünün hatalı, hasarlı çıkması halinde, tüketicinin ürünün hatalı ya da hasarlı olduğunu ispatlayamaması gibi sorunlar yaşanıyordu. Elektronik ticaretin yasal düzenlemeye kavuşturulmasını olumlu bir adım olarak değerlendiriyoruz. Ancak yasanın yürürlük tarihinin 1 Mayıs 2015 olarak belirlenmesinin tüketici mağduriyetlerinin devamı anlamına geleceğini düşünüyoruz" diye konuştu.
Küçük, yürürlükteki 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun hükümleri gereğince, e-ticaret yoluyla yapılan alışverişlerin, "mesafeli sözleşme" kapsamında olduğunu vurgulayarak, şunları kaydetti:
"Bu nedenle, tüketicilerin e-ticaret yoluyla yaptıkları alışverişlerden 14 gün içinde cayma hakları bulunmaktadır. Tüketicilerimiz, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayabilir. Tüketiciler e-ticaret yoluyla satın aldıkları ürünlerin ayıplı olması halinde, bu yasayla sağlanan hakları kullanabilirler. Satın alınan ürünün kargodan teslimi anında, ürünün hasarlı ya da eksik çıkması halinde, kargo elemanıyla durumun tespit edilerek, anında ürün iadesi yapılması tüketiciler açısından yararlı olacaktır. Tüketicilerimiz, iyi bir piyasa araştırması yaparak, ürünler ve firmalar hakkında bilgi sahibi olmalı ve e-ticarette güvenilir firmalardan alışverişi tercih etmelidirler."