Gümrük ve Ticaret Bakanı Canikli, televizyon reklamları aracılığıyla satılan ballara ilişkin, "24 saat izliyor ve en ufak bir yayında idari durdurma tedbirini uyguluyoruz" dedi.
Gümrük ve Ticaret Bakanı Nurettin Canikli, televizyon reklamları aracılığıyla satılan balların sahte çıkması üzerine bu reklamların yasaklandığını belirterek, "Bakanlık olarak 24 saat izliyoruz, bütün mecralarda, bütün kanallarda izliyoruz. Ekiplerimiz en ufak bir yayın ya dareklam olduğunda bizlere intikal ettiriyor. Biz de anında bununla ilgili idari durdurma tedbirini uyguluyoruz ve gereğini yapıyoruz" dedi.
Canikli, yaptığı açıklamada, bakanlığının önemli görevlerinden birinin vatandaşların tüketimine sunulan birçok mal ve hizmetin standartlara uygun şekilde tüketiciye ulaştırılmasını sağlamak olduğunu ifade etti.
Televizyon reklamları aracılığıyla satılan balların sahte çıkması üzerine reklamlarının yasaklandığını anlatan Canikli, " Televizyon kanalları kullanılarak esasında suni tatlandırıcılar olan ve glikoz şurubundan oluşan, kısaca bal olmayan ürünler satılarak vatandaşlarımız yanıltılmakta ve mağdur edilmekteydi.Televizyon reklamları aracılığıyla satılan balların denetimlerini ve analizlerini gerçekleştirdik. Maalesef tamamının bal olmadığı ve sahte olduğu, başka mamullerden üretildiği ama bal diye satıldığını tespit ettik" diye konuştu.
Canikli, denetimlerin ardından hiçbir şekilde televizyonlarda bal ya da buna benzer ürün reklamı yaptırmadıklarını belirterek, şu bilgileri verdi:
"Bu reklamları önce durduruyoruz, sonra (ürünü) tahlile gönderiyoruz. Şu an itibarıyla çok büyük oranda bu reklamlar engellenmiş ve ortadan kaldırılmıştır. Bakanlık olarak 24 saat izliyoruz, bütün mecralarda, bütün kanallarda izliyoruz. Ekiplerimiz en ufak bir yayın ya da reklam olduğunda bizlere intikal ettiriyor. Biz de hemen anında bununla ilgili idari durdurma tedbirini uyguluyoruz ve gereğini yapıyoruz."
Yasaklanan reklam ballarının en çok gerçek üreticiye yaradığının altını çizen Canikli, şöyle devam etti:
"Sonuç itibariyle bu işi kalitesiyle, sağlığıyla, yani kurallarına uygun şekilde yapan 100 binlerce bal üreticimiz var. En büyük mağduriyeti bunlar yaşıyor. Tüketici elbette burada zarar görüyordu ama diğer taraftan da bundan geçimini sağlayan 100 binlerce üreticimizin de ciddi anlamda mağduriyeti söz konusuydu. Bu reklamların yasaklanmasıyla 100 binlerce üreticinin mağduriyeti giderildi. Artık rahatlıkla kendi ürettikleri kaliteli balları piyasaya verebiliyorlar. Bu anlamda da çalışmalarımız bal üreticilerine önemli katkı ve destek olmuştur."
AA