Seramik Tanıtım Grubu (STG) Başkanı Bahadır Kayan, Türkiye'nin yıllık 3 milyar dolarlık seramik ithalatı yapan ABD'ye, Çin, Meksika ve İtalya ile birlikte en çok ihracat yapan ülkelerden biri olduğunu bildirdi.
STG'den yapılan açıklamaya göre seramik ihracatında dünyanın dördüncü büyük ülkesi olan Türkiye, global krizde pazar kaybettiği ABD'de tanıtım çalışmalarının da etkisiyle yeniden yükselişe geçti.
Seramik sektörü genel ihracatı bu yılın ocak-mayıs döneminde geçen yıla kıyasla yüzde 17 düşüşle 400 milyon dolar olurken, ABD'ye ise aynı dönemde yaklaşık yüzde 9 artarak 32 milyon dolara yükseldi.
Seramik sektörünün alt gruplarından seramik kaplama malzemelerinin ABD'ye ihracatı aynı dönemde yüzde 10 artarak 22,6 milyon dolara yükselirken, seramik sağlık gereçlerinde ise ABD'ye ihracat yüzde 1 düşüşle 4,6 milyon dolar olarak gerçekleşti.
Açıklamada görüşlerine yer verilen Kayan, ABD'nin kriz sonrası dönemde en çok ihracat yapılan ülkeler sıralamasında beş basamak yükselerek 3. olduğunu, ileri teknoloji yatırımları ve tasarım gücü ile ABD'de İtalya'nın en güçlü rakiplerinden biri olduklarını dile getirdi.
Türkiye'nin, yıllık 3 milyar dolarlık seramik ithalatı yapan ABD'ye, Çin, Meksika ve İtalya ile birlikte en çok ihracat yapan ülkelerden olduğunu aktaran Kayan, "ABD, kriz sonrası dönemde Türkiye'nin ihracat yaptığı ülkeler sıralamasında beş basamak birden yükselerek Almanya ve İngiltere'den sonra üçüncü büyük pazar oldu" ifadelerini kullandı.
Kayan, ABD pazarında Çin ve Meksika'nın coğrafi yakınlık nedeniyle teslimatta avantajlı durumda olduğunun altını çizerek, şunları kaydetti:
"Biz ABD'ye beş haftada ürün gönderirken, Çin ülkenin batısına iki haftada ürün gönderebiliyor. İtalya ise ürün kalitesi ile pazarda söz sahibi. Türk seramik markaları da ileri teknoloji kullanan üretim tesisleri, tasarım gücü ve ürün kalitesi ile ABD pazarında İtalya'ya rakip durumda."
Bu arada STG, ihracatı artırmak için geliştirdikleri tanıtım etkinlikleri kapsamında geçen hafta Amerikan Seramik Karo Distribütörleri Birliği (CTDA) üyesi yaklaşık 50 kişiden oluşan alım heyetini ağırladı.
Konuk heyetle ikili görüşmelerin yapıldığı, üretim tesislerinin ziyaret edildiği üç gün süren programın oldukça faydalı olduğunu belirten Kayan, "ABD heyeti, butik fuar alanında sektörün en yeni ürünlerini görme şansı buldu. Sektörü yerinde tanıtarak, ABD'nin Türkiye'nin yeniden bir numaralı pazarı olma potansiyelini ortaya çıkaracağımıza inanıyoruz" ifadelerini kullandı.
CTDA Başkanı Thomas Kotel de Türkiye'nin seramik ürünlerinin gerek fiyat, gerekse kalite bakımından rakiplerine göre daha iyi olduğunu belirtti.
AA