"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

2014'te kuru meyveden elde edilen rakam

12 Ocak 2015, Pazartesi 11:26
Türkiye'nin 2014 yılındaki kuru meyve ve mamulleri ihracatı önceki yıla göre yüzde 1,6'lık artışla 1 milyar 460 milyon 876 bin dolar olarak gerçekleşti.

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerinden derlenen bilgiye göre, sektör 2013'te 1 milyar 438 milyon 254 bin dolar olan ihracatını, geçen yılın sonunda yüzde 1,6'lık artışla 1 milyar 460 milyon 876 bin dolara yükseltti.

Sektör ihracatına en büyük katkıyı sırasıyla İzmir, Manisa, Malatya, İstanbul ve Aydın verdi. Bu 5 il, toplam sektör ihracatının yüzde 88'ini karşıladı. 

Kuru meyve sektörünün kalbi olarak bilinen İzmir 509 milyon 870 bin dolarlık ihracata imza attı. 2014'te söz konusu kentten yapılan kuru meyve ihracatı 2013'e göre yüzde 7,3 artış gösterdi.  

İkinci sıradaki Manisa'dan 258 milyon 529 bin dolarlık ihracat yapılırken, onu 199 milyon 587 bin dolarla Malatya, 193 milyon 337 bin dolarla İstanbul, 130 milyon 646 bin dolarla Aydın izledi. 

İhraç şampiyonu çekirdeksiz üzüm

Ürün çeşitleri bazında bakıldığında, geçen yıl yurt dışına 435 bin 620 ton kuru meyve satan sektörde en çok ihraç edilen ürünler çekirdeksiz üzüm, kayısı ve incir oldu. 

Kuru meyvede en çok ihraç edilen ürün olan çekirdeksiz üzüm, sektör ihracatının yüzde 33'ünü oluşturdu. Bu üründen 478 milyon 737 bin dolarlık döviz girdisi elde edildi.  

İkinci sıradaki kayısı ihracatı 348 milyon 185 bin, üçüncü sıradaki incir ihracatı ise 238 milyon 827 bin dolar olarak kayıtlara geçti. 

Ayrıca, bademde 73 milyon 506 bin, cevizde 62 milyon 632 bin, Antep fıstığında 42 milyon 560 bin, çamfıstığında 22 milyon 372 bin, leblebide 20 milyon 811 bin, kayısı ve zerdali çekirdeğinde 16 milyon 390 bin, incir ezmesinde 14 milyon 242 bin, elma kurusunda 5 milyon 297 bin, erik kurusunda 2 milyon 490 bin, diğer kurutulmuş ve kavrulmuş meyvelerde 134 milyon 827 bin dolarlık ihracat gerçekleştirildi. 

Almanya'ya ihracat yüzde 1 geriledi

Sektörün en büyük pazarı olan Almanya'ya yapılan kuru meyve ihracatı 2014'te yüzde 1 oranında azalarak 216 milyon 653 bin dolara geriledi. 

İkinci İngiltere'ye 172 milyon 590 bin, üçüncü Fransa'ya 109 milyon 855 bin, dördüncü ABD'ye 98 milyon 911 bin, beşinci Hollanda'ya 83 milyon 494 bin dolarlık dış satım gerçekleşti.

Geçen yıl en büyük 10 pazarın 5'inde ihraç kayıpları yaşanırken, en yüksek düşüş yüzde 25,5 ile Rusya pazarında gerçekleşti. Bu ülkeye yapılan ihracat 2013'te 52 milyon dolar seviyesindeyken, 2014 sonu itibariyle 38 milyon 731 bin dolara geriledi. 

Sektörün 2014'te en fazla ihracat yaptığı ilk 10 ülke şöyle: 

Ülke    2013 (Bin $)    2014 (Bin $)    Değişim (%)

Almanya    218.719    216.653    - 1

İngiltere    176.978    172.590     -2,5

Fransa    98.316    109.855    11,7

ABD    78.147    98.911    26,6

Hollanda    78.060    83.494    7

İtalya    89.936    83.194    - 7,5

Avustralya    43.988    49.205    11,9

Irak    49.404    48.519    - 1,8

İspanya    33.810    38.809    14,8

Rusya    52.003    38.731    - 25,5

Okunma Sayısı: 1521
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı