Milli Eğitim Bakanlığı daha çok Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde uygulanan “sözleşmeli öğretmen modeli”ni az gelişmiş BÜTÜN bölgelere yayarak eğitimin kalitesini yükseltmeyi hedefliyor.
Millî Eğitim Bakanlığı daha çok Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde uygulanan “sözleşmeli öğretmen modeli”ni az gelişmiş bütün bölgelere yayarak eğitimin kalitesini yükseltmeyi hedefliyor.
MEB Veri Analiz ve Politikaları Daire Başkanı Şerafettin Cankurt yaptığı açıklamada, az gelişmiş kentlerde eğitimde nicelikten ziyade nitelik yönünde sıkıntı çekildiğini söyledi. Söz konusu sıkıntının öğretmen sirkülasyonunun doğudan batıya doğru yoğun olmasından kaynaklandığını ifade eden Cankurt, devletin bölgeye yaptığı eğitim tesisi yatırımlarını, öğretmenlerle daha anlamlı hale getirmenin gayreti içerisinde olduklarını belirtti.
Öğretmen atamalarında kalkınmada öncelikli olan illere pozitif ayrımcılığın yapıldığını hatırlatan Cankurt, doğu ve güneydoğu şehirlerinde azamî görev süresini tamamlayan öğretmenlerin bir an önce batı illerine gitme eğiliminde olduğuna değindi. Cankurt, eğitimciyi bölgede tutarak sorunların aşılabileceğine inandıklarını vurgulayarak, “Sadece Doğu Anadolu Bölgemizde 190 bin civarında öğretmenimiz görev yapıyor. Biz bakanlık olarak kaynakların boşa gitmemesi ve bu bölgedeki eğitim kalitesinin arttırılması için 2016 yılı içerisinde sözleşmeli öğretmenlik uygulamasına geçtik. Geçen yıl geçtiğimiz bu uygulamadan il ve ilçe millî eğitim müdürlerimizin, okul idarecilerimizin çok memnun olduğunu gözlemliyoruz. Sözleşmeli öğretmenlik uygulamasının, aslında öğretmenlerin daha uzun süre bulundukları şehirlerde kalmaları sayesinde eğitimin kalitesinin artması noktasında çok önemli olduğu, bizzat öğretmenlerimiz tarafından da ifade ediliyor.” dedi. Söz konusu uygulamanın daha verimli hale getirilebilmesi için mahalli yönetimlerinden MEB’e katkı sunmalarını beklediklerini anlatan Cankurt, bir bölgenin en büyük reklâm araçlarından birisinin de eğitim olduğuna dikkati çekti.
SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMEN SAYISI 38 BİN
Cankurt, sözleşmeli öğretmen uygulaması kapsamında ataması yapılanların yüzde 90’ının bölgede görev yaptığını belirterek, “Sözleşmeli öğretmen uygulaması daha çok Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgesine hitap ediyor. Bakanlığımız bu konuda kalkınmada öncelikli illeri baz alarak hareket etti. Doğu ve güneydoğu illerimiz kalkınmada öncelikli iller olduğundan bu uygulamanın bağlayıcı özelliği ön planda tutuldu. Türkiye genelindeki 38 bin sözleşmeli öğretmenin yüzde 90’ından fazlası da Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde görev yapıyor. İki bölgemiz önemli bir ağırlık taşıyor. Sözleşmeli öğretmen uygulamasıyla eğitimcilerimizin bölgelerdeki kalış süresi 4+2 olarak hesaplanıyor. Mevzuat gereği, zorunlu olarak 4 yıl sözleşmeli öğretmen olarak çalışacak, daha sonra ki 2 yıl da kadrolu olarak bulunduğu bölgede öğretmenimizin çalışması gerekiyor. Tecrübeli öğretmenlerin bölgedeki kalış süresini uzatan sözleşmeli öğretmen uygulaması, bu bölgedeki eğitimin kalitesinin artmasını da ciddî oranda etkileyecektir.” ifadelerini kullandı.
AA