Dacia’dan, dünya çapında bir başarı |
2004 yılında lansmanı yapılan Dacia sadece 6 yılda otomobil pazarının vazgeçilmez bir oyuncusu haline geldi. Dacia, binek araçta 2010 yılının ilk sekiz ayında (2009 yılına göre) dünyada, Dacia satışları % 12.1 artışla 221 bin 092 adete ulaştı ve pazar payı % 0.6’ya çıktı. Fransa’da, Dacia % 5.1 pazar payı ve % 118.4 artan satışlarıyla binek araç pazarında altıncı sırada yer aldı. Türkiye’de ise 9 bin 925 satış adedi ve % 2.5 Pazar payı ile 10. marka konumunda. Ticarî araçta ise dünyada % 43.9 artışla toplam 15 bin 839 adet araç sattı. Dacia; Logan sedan, Sandero, Logan MCV, ticarî araçlar Logan van ve Logan pick-up’tan sonra, Dacia 4x4 Duster ile ürün gamını genişletmeye devam etti. Aralık 2010’dan itibaren Dacia Duster kilometrede sadece 139 g. CO2 salımı ve 100 kilometrede sadece 5.3 litre yakıt tüketimi olan dCi 90 partikül filtresi dizel motor seçeneği ile 4x4 versiyonunda satışa sunulacak. Dacia Duster 4x4 dCi 90 partikül filtresi Dacia eco² imzasına sahip olacak. |
04.10.2010 |