SGK’nın yerinde hizmet modeli tuttu |
Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) Ankara İl Müdürlüğü’nün vatandaşa yerinde hizmet vermek için açtığı sosyal güvenlik merkezlerinin bir yıl içinde bir milyona yakın işlem yaptığı bildirildi. SGK Ankara İl Müdürlüğü’nden yapılan açıklamada, geçtiğimiz yıl Ankara’nın ilçelerinde açılan sosyal güvenlik merkezlerinin, vatandaşların yoğun ilgisiyle karşılaştığı belirtilirken, merkezler sayesinde şehir merkezine gitmekten kurtulan gerek vatandaşlar gerekse SGK işverenlerinin işlerini takip eden serbest muhasebeci ve malî müşavirlerin, hem maddî açıdan hem de zamandan tasarruf etmiş olduğunu ifade edildi. Açıklamada, “Merkezler, yaptığı işlemler sayesinde şehir merkezinin yükünü alırken, vatandaşlar da işlem yaptırmak için uzun mesafe yol gitmekten kurtuldu. Sosyal güvenlik reformu ile birlikte kurulan SGK Ankara İl Müdürlüğü’nün kısa süre içerisinde açtığı Beypazarı, Çubuk, Etimesgut, Kazan, Kızılcahamam Polatlı, Pursaklar, Sincan, Siteler, Ostim ve Şereflikoçhisar Sosyal Güvenlik Merkezleri, bir yıl içerisinde bir milyona yakın işlem yaptı. Açılan bu merkezler arasında en fazla işlem yapan merkez ise 220 bin 388 ile Sincan Sosyal Güvenlik Merkezi oldu” Vatandaşlara hizmet için çalışmalarına devam edeceklerini belirten SGK Ankara İl Müdürü Ali Pekten, “Merkezlerimizde emekli aylığı bağlama, e-bildirge, şifre verme, tescil, sağlık aktivasyonu gibi vermemiz gereken hizmetlerin yüzde 90’ını yapıyoruz. Çok yakında Gölbaşı, Mamak, Elmadağ ve Haymana Sosyal Güvenlik Merkezlerimizi de hizmete açacağız” dedi. |
RECEP GÖREN 13.06.2010 |