Güncel |
Mağdur tüketici hakkını aldı |
Tüketİcİnİn Korunması Hakkında Kanun kapsamında 81 ilde faaliyet gösteren il ve ilçe hakem heyetlerine geçen yıl 110 bin 321 tüketici şikâyeti ulaştı, her 4 şikayetten 3’ü tüketici lehine sonuçlandı. Sanayi ve Ticaret İl Müdürlükleri çalışma raporlarına göre, tüketicilerle satıcılar arasında çıkan uyuşmazlıkların giderilmesi amacıyla kurulan hakem heyetleri, mağduriyet yaşayan, zarara uğrayan tüketicilerin ilgisini çekiyor. Geçen yılki toplam 110 bin 321 şikâyetin 80 bin 473’ü, tüketici lehine sonuçlandı. Şikâyetlerin yüzde 13’ünde (14.743) tüketici aleyhine karar verilirken, yüzde 14’ü (15.105) ise başvuru yılı içinde sonuçlandırılamadı. ZARARI SİNEYE ÇEKMİYORLAR Gaziantep Sanayi ve Ticaret İl Müdürü Ahmet Durdu, tüketicinin, satın aldığı mal ya da hizmete ilişkin yaşadığı mağduriyeti, uğradığı zararı sineye çekmek zorunda olmadığını öğrendiğini söyledi. Kaymakamlıklar ile sanayi ve ticaret il müdürlükleri bünyesinde hizmet veren il ve ilçe hakem heyetlerinin tüketici haklarının korunması bakımından faydalı çalışmalar yaptığını kaydeden Durdu, “Bize göre hakkını arayan vatandaş çok kutsaldır. Çünkü, hakkını arayan tüketici sayesinde imalatçılarımız ürünlerinin kalitesini yükseltir, rekabet güçlerini geliştirirler’’ dedi. |
11.06.2010 |