Güncel |
Eğitim-öğretim sistemi gözden geçirilmeli |
Türkİye Özel Okullar Birliği Derneği yayınladığı bildirgede, Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından yürütülen eğitim-öğretim çalışmalarının yenilmesi gerektiği bildirildi. Türkiye Özel Okullar Birliği Derneği tarafından 28-30 Ocak tarihlerinde düzenlenen geleneksel ‘Antalya Sempozyumu’ sona erdi. Bu yıl 9’uncusu düzenlenen ve 3 gün süren sempozyuma 650 civarında okul kurucusu, yöneticisi ve öğretmen katıldı. Sempozyum sonunda Türkiye Özel Okullar Birliği Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Cem Gülan tarafından yayınlanan sonuç bildirgesinde, MEB’in müfredatı eleştirildi. Bildirgede, “Öğretmenlerin sığ, tatsız ve zevksiz kitaplar güdümünde ezbere dayalı bir öğretim yapılması kaçınılmazdır. Küreselleşme sürecinin giderek artan kapsamı ve hızı nedeniyle sosyal bilimler eğitiminin daha fazla sorumluluk yüklenmesi gerekmektedir. Eğitim adına yapılan her şeyin baştan gözden geçirilmelidir. Sadece öğrencinin değil, öğretmenin, okul ortamının, yöneticilerin, anne ve babaların da değerlendirilme sürecine tabi tutulmalıdır” denildi. Gülan, okulların yeniden yapılandırılma sürecinde değişen dünya dinamiklerinin, eğitimin her aşamasında kullanılması gerektiğini ifade etti. Matematik derslerindeki ayrıntılar nedeniyle öğrencilerin sıkıldığını belirten Gülan, bunun yerine temel kavramlara dayalı ve öğrencinin keşif yapacağı bir ortam oluşturulması gerektiğini savundu. Gülay şöyle devam etti: “Gençlerin, Türkçe’yi doğru ve etkin kullanabilmelerine yönelik yapılacak çalışmalar eğitimin her kademesinde çeşitlendirilmeli ve önemsenmelidir. Yabancı dil eğitimlerine katkı verecek şekilde bir dil bilincine sahip olmaları sağlanmalıdır. Değişim yönetimi okul yaşantısının bir parçası olarak görülmelidir. Yenilenmiş bir okul, öğrencilerinin, velilerinin, öğretmenlerinin ve tüm toplumun iş yaşam ihtiyaçlarını doğru tesbit edebilmelidir.” |
03.02.2010 |