Güncel |
Alo 170, daha etkin çalışacak |
Sosyal Güvenlik Kurumunun (SGK) vatandaşların taleplerinin, ihbar ve şikayetlerinin doğrudan karşılanması amacıyla kurduğu ALO 170 hattı daha etkin çalışacak. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Ömer Dinçer, “vatandaş odaklı hizmet” prensibinin daha etkin bir şekilde hayata geçirilmesi konusundaki çalışmalar kapsamında, SGK’nın ALO 170 hattının sunduğu hizmetlere daha fazla önem verilmesini istedi. Hatta gelen ve kaçan çağrıların azaltılması konusunda idare olarak yapılması gerekenlerin ivedilikle yerine getirilmesini isteyen Dinçer, hattın, vatandaşların bilgilendirilmesi ve rehberlik faaliyetleri ile kayıt dışı istihdamın önlenmesi kollarında en etkin şekilde çalıştırılması talimatını verdi. Ömer Dinçer’e sunulan rapora göre, ALO 170 hattına Mayıs 2008-Ekim 2009 arasındaki 1,5 yılda 1 milyon 26 bin 386 çağrı geldi. Bunların 531 bini cevaplandı, diğerleri ise çağrı cevaplanmadan sona erdirildi. Hatta yapılan başvurular 4 başlık altında toplandı. Hatta en çok Emekli Sandığı işlemleri ile ilgili bilgi talebiyle başvuruldu. Bunun için hatta 496 bin 705 çağrı geldi. SSK işlemleri ile ilgili bilgi talebi için 324 bin 31, kayıt dışı istihdam ihbarları için 181 bin 766, e-bildirge işlemlerinde destek talebi için 23 bin 884 çağrıda bulunuldu. Çağrıların cevaplanma oranına en fazla kayıt dışı istihdam ihbarları konusunda ulaşıldı. Bu konudaki 181 bin 766 çağrının 118 bin 437’si cevaplandı. Ankara / aa |
29.11.2009 |