26 Temmuz 2009 ASYA'NIN BAHTININ MİFTAHI , MEŞVERET VE ŞÛRÂDIR İletişim Künye Abonelik Reklam Bugünkü YeniAsya!

Eski tarihli sayılar

Günün Karikatürü
Dergilerimiz

Haberler

Türkiye demek, cami demek

Öger Tur Genel Müdürü Recep Yavuz, yaptığı açıklamada, Öger Tur tarafından 1 - 15 Temmuz tarihleri arasında, Türkiye’de tatil yapan 651 Alman turistle birebir görüşme ve form doldurma yöntemiyle bir anket yapıldığını ve ‘’turist gözüyle Türkiye’yi değerlendirmelerinin istendiğini’’ bildirdi.

Anket sonuçlarında, Alman turistlerin Türkiye denince akıllarına ilk gelenin ‘’tatil’’ olduğunun ortaya çıktığını vurgulayan Yavuz, bunun yanı sıra “cami”, ‘’misafirperverlik’’, ‘’döner’’, ‘’halk pazarı’’ ve ‘’hamam’’ın da akla ilk gelen şeyler olduğunu belirtti.

Halk pazarlarının turistler için Türkiye’yi çağrıştıran çok önemli bir farklılık olduğunu, hemen hemen hiçbir Akdeniz ülkesinde olmayan halk ve semt pazarlarının turistler için Türkiye’ye öz bir zenginlik olarak görüldüğünü ifade eden Yavuz, anketin dikkati çekici bir başka sonucunun da, camiler olduğunu kaydetti. Her turistin mutlaka ziyaret ettiği camilerin Türkiye denince akla gelen özellikler arasında ön sıralarda yer aldığına işaret eden Yavuz, ‘’Anket, Türkiye’nin önemli sembollerinden birinin de tarihi ve modern camiler olduğunu ortaya koydu’’ dedi.

İSTANBUL MARKA ŞEHİR

Değerlendirmenin en önemli sonuçlarından birinin de, İstanbul’un marka şehir olarak seçilmesi olduğunu bildiren Recep Yavuz, ‘’İstanbul, Avrupalının gözünde bir marka şehir olarak tarihten gelen kültürel mirası ile hafızalarda yer alıyor.

Yavuz, ‘Yüzde 100 Güneş Garantisi’ sloganı ile yurt dışında nam salan Türkiye’nin en önemli ayrıcalıklarından birinin de güneş ve deniz olduğunu vurgulayan turistlerin, Türkiye’de en çok bilinenleri de kültür, tarih, her şey dahil, Türk kahvesi, Pamukkale, lokum ve Türk Mutfağı olarak sıraladığını kaydetti. Değerlendirmenin en önemli bölümlerinden birinin de turistlerin teklifi ile bilinenler listesine dahil olan ve 18. sırada yer alan ‘’dolmuş’’ olduğunu ifade eden Yavuz, şunları söyledi: ‘’Türkiye’deki dolmuş yolculuğu dünyanın hiçbir yerinde görülemeyecek kadar neşeli, eğlenceli ve hesaplı bir yolculuk olarak görülmekte. Ayrıca döner, Almanlar arasında Türk kahvesinden daha çok biliniyor. Ortaya çıkan sonuçlar doğru analiz edildiğinde turistlerin bize verdiği mesajın çok açık olduğu ortaya çıkıyor. Öğrencilerle birlikte yaptığımız bu çalışma manipülasyondan uzak, tamamen şeffaf ve yansızdır.’’

26.07.2009

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri

Bütün haberler

Başlıklar

  Başbakanlığa örtülü ödenek yetmedi

  En iyisini hep askerler yapmış!

  Özbek: Herkesin kişisel ilişkileri olabilir

  Devlet adam öldürmez

  Haliç Köprüsü’nde bir ay çalışma var

  YAŞ haftaya toplanıyor

  HSYK kararları yargı denetimine tabi tutulmalı

  “HSYK krizi yargıya güveni sarsıyor”

  “Meslekî eğitim siyasî hesaplaşmalara mahkûm edilmemeli”

  Bir yılda 1897 mahkûmiyet

  Köyü boşaltılan vatandaşa sınırlı tazminat

  AB süreci Türkiye’yi değiştiriyor

  Dipçik kurbanı çocuk, yardım bekliyor

  Kazadan 9 saat sonra bulundular

  Taşıt sayısı 14 milyonu geçti

  Emekliler maaşından kesintiye dâvâ

  Sigara sebebiyle her yıl 300 bin çocuk ölüyor

  Kozan beşik gibi

  Türkiye demek, cami demek

  Öğrencilerden YÖK protestosu

  Mevsimlik işçileri TCDD taşıyacak

  İnternet bağımlılığı evliliğe zarar veriyor

  OYP sonuçları açıklanıyor

  Sokaklara “izmaritmatik” lâzım

Gazetemiz İmtiyaz Sahibi Mehmet Kutlular’ın STV Haber’deki programını izlemek için tıklayın.
Dergilerimize abone olmak için tıklayın.
Hava Durumu
Yeni Asya Gazetesi, Yeni Asya Medya Grubu Yayın Organıdır.