Haberler |
Türkiye demek, cami demek |
Öger Tur Genel Müdürü Recep Yavuz, yaptığı açıklamada, Öger Tur tarafından 1 - 15 Temmuz tarihleri arasında, Türkiye’de tatil yapan 651 Alman turistle birebir görüşme ve form doldurma yöntemiyle bir anket yapıldığını ve ‘’turist gözüyle Türkiye’yi değerlendirmelerinin istendiğini’’ bildirdi. Anket sonuçlarında, Alman turistlerin Türkiye denince akıllarına ilk gelenin ‘’tatil’’ olduğunun ortaya çıktığını vurgulayan Yavuz, bunun yanı sıra “cami”, ‘’misafirperverlik’’, ‘’döner’’, ‘’halk pazarı’’ ve ‘’hamam’’ın da akla ilk gelen şeyler olduğunu belirtti. Halk pazarlarının turistler için Türkiye’yi çağrıştıran çok önemli bir farklılık olduğunu, hemen hemen hiçbir Akdeniz ülkesinde olmayan halk ve semt pazarlarının turistler için Türkiye’ye öz bir zenginlik olarak görüldüğünü ifade eden Yavuz, anketin dikkati çekici bir başka sonucunun da, camiler olduğunu kaydetti. Her turistin mutlaka ziyaret ettiği camilerin Türkiye denince akla gelen özellikler arasında ön sıralarda yer aldığına işaret eden Yavuz, ‘’Anket, Türkiye’nin önemli sembollerinden birinin de tarihi ve modern camiler olduğunu ortaya koydu’’ dedi.
İSTANBUL MARKA ŞEHİR Değerlendirmenin en önemli sonuçlarından birinin de, İstanbul’un marka şehir olarak seçilmesi olduğunu bildiren Recep Yavuz, ‘’İstanbul, Avrupalının gözünde bir marka şehir olarak tarihten gelen kültürel mirası ile hafızalarda yer alıyor. Yavuz, ‘Yüzde 100 Güneş Garantisi’ sloganı ile yurt dışında nam salan Türkiye’nin en önemli ayrıcalıklarından birinin de güneş ve deniz olduğunu vurgulayan turistlerin, Türkiye’de en çok bilinenleri de kültür, tarih, her şey dahil, Türk kahvesi, Pamukkale, lokum ve Türk Mutfağı olarak sıraladığını kaydetti. Değerlendirmenin en önemli bölümlerinden birinin de turistlerin teklifi ile bilinenler listesine dahil olan ve 18. sırada yer alan ‘’dolmuş’’ olduğunu ifade eden Yavuz, şunları söyledi: ‘’Türkiye’deki dolmuş yolculuğu dünyanın hiçbir yerinde görülemeyecek kadar neşeli, eğlenceli ve hesaplı bir yolculuk olarak görülmekte. Ayrıca döner, Almanlar arasında Türk kahvesinden daha çok biliniyor. Ortaya çıkan sonuçlar doğru analiz edildiğinde turistlerin bize verdiği mesajın çok açık olduğu ortaya çıkıyor. Öğrencilerle birlikte yaptığımız bu çalışma manipülasyondan uzak, tamamen şeffaf ve yansızdır.’’ |
26.07.2009 |