Haberler |
THY, krizi fırsata çevirdi |
Küresel krizde Avrupalı rakipleri hızla küçülürken, transit yolcuya ve Avrupa-Orta Doğu hattına ağırlık vermek gibi doğru stratejilerle istikrarlı büyümeye devam eden Türk Hava Yolları, mayıs ayı itibariyle yolcu sayısı bakımından Avrupa’da 4’üncü sıraya yükseldi. Avrupa Havayolları Birliğinin verilerine göre yolcu sayısında geçen yıl Avrupa’nın 7’nci büyük havayolu olan THY, bu yılın ilk 5 aylık döneminde SAS Scandinavian (İskandinav), İspanyol İberia ve Hollandalı KLM’yi geride bırakarak Alman Lufthansa, Air France ve British Airways’in ardına yerleşti. Ocak-Mayıs döneminde yüzde 6,6 küçülen Lufthansa 20,8 milyon, yüzde 7,1 küçülen Air France 18,9 milyon, yüzde 5,8 küçülen British Airways 12,6 milyon yolcu taşırken yüzde 10,8 büyüyen THY 8,9 milyon yolcuya ulaştı. Bu dönemde yolcu sayıları, yüzde 6,4 küçülen KLM ile yüzde 18,8 küçülen SAS’ın 8,7 milyona, yüzde 14,8 küçülen İberia’nın da 8,3 milyona indi. Yılın ilk 5 aylık döneminde Avrupa Havayolları Birliği üyesi 30 havayolunun toplam yolcu sayısı yüzde 9,5 kayıpla 126,7 milyona gerilerken THY dışında hiçbir havayolu küçülmekten kurtulamadı. Bu dönemde Avrupa iç pazarı yüzde 9,7, Avrupa-Kuzey Amerika pazarı yüzde 9, Avrupa-Güney Amerika pazarı yüzde 14,4 ve Avrupa-Uzak Doğu pazarı yüzde 10,3 daralırken THY’nin yeni seferler koyarak ağırlık verdiği Avrupa-Orta Doğu pazarı yüzde 3,9 büyüdü. |
13.07.2009 |