Haberler |
3. köprüden tren de geçecek |
KARAYOLLARI Genel Müdürü Cahit Turhan, İstanbul Boğazı’na yapılması planlanan 3. köprünün 2x3 şerit karayolu, 1 gidiş 1 geliş de demiryolu olarak yapılmasının öngörüldüğünü söyledi. Turhan, Adapazarı-Tekirdağ arasında trafik yoğunluğunun günden güne arttığına dikkati çekerek, bu güzergâhta yüksek standartta bir yolun yanı sıra İstanbul Boğazı’na 3. bir köprü yapılması ihtiyacının ortaya çıktığını belirtti. İstanbul Boğazı’na 3. bir köprünün yapılmasının yatırım programına 1993’te alındığını hatırlatan Turhan, ‘’3. Boğaz Köprüsü ile Kuzey Marmara Geçişi Otoyolu Projesi’’ kapsamında belirlenen güzergâhın İstanbul Büyükşehir Belediyesinin imar planlarına işleneceğini söyledi. Turhan, ‘’En geç Eylül’de projeyi Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle ihale etmeyi planlıyoruz’’ diye konuştu.
MALİYETİ 4 MİLYAR DOLAR OLACAK
KARAYOLLARI Genel Müdürü Turhan, İstanbul boğazına yapılacak 3. köprünün yaklaşık 1300 metre, otoyolun ise yaklaşık 300 kilometre uzunluğunda olacağını bildirdi. Projenin toplam maliyetinin 4 milyar dolar olarak hesaplandığına dikkat çeken Turhan, sözlerini şöyle sürdürdü: ‘’Projenin yapım süresinin 5 yıl olmasını planlı-yoruz. Otoyol, İstanbul sınırları içinde 2x4 şerit, İstanbul dışında Gebze-Adapazarı ve Hadımköy-Kınalı arasında ise 2x3 şerit olarak yapılacak. İstanbul Boğazı’na yapılacak 3. köprünün ise 2x3 şerit karayolu, 1 gidiş 1 geliş de demiryolu olarak inşa edilmesi öngörülüyor. Köprü yapılmasının planlandığı güzergâha yakın yerlerde zaten demiryolu ağı bulunuyor. Ayrıca 3. köprüdeki demiryolunun Marmaray’a da bağlanması he-defleniyor.’’ Turhan, inşa edilecek otoyoldan araç geçişi için YİD modeliyle yapılacak ihalede garanti verileceğini ve garanti edilen rakamın altında kalınması durumunda farkın devlet bütçesinden ödenmesinin planlandığını da söyledi. Otoyol ve köprüyü kullanacak araçların ödeyeceği tavan fi-yatların da belirleneceğini dile getiren Turhan, ihaleye katılacak firmalardan işletme yılı süresinin talep edileceğini vurguladı. |
11.07.2009 |