Haberler |
PAZARLAMA TAKTİĞİ TUZAKLARINA DÜŞMEYİN |
PROF. DR. Elif Dağlı, yapılmak istenen şeyin, tamamen bir pazarlama taktiği olduğuna dikkat çekerek, tesbitlerini şöyle sürdürdü: Başarısız ürün ve pazarlama taktiği olarak tarihte kalan bu kavramın, dumansız kapalı alanlar kanununun yürürlüğe gireceği günlerde üstelik uzmanlık konusu olmayan kişiler tarafından yeniden gündeme getirilmesi düşündürücüdür. Organik tarımla üretilen tütün ürünleri, öldürücü olmadığı anlamına gelmez: Organik tarımla üretilen tütün ürünleri de hastalık yapıcı ve öldürücüdür. Tütünün her türü ve ürünü ölümcüldür. Organik veya doğal isimleri vermek o ürünün zarar vericiliğini azaltmaz. Diğer doğal ve organik ürünler gibi zararsız ve daha sağlıklı algılanması için başvurulan yanıltıcı bir pazarlama taktiğidir. İspanya kanun modeli, dünyadaki en başarısız kanun olarak bilinmektedir: Diğer taraftan İspanya kanun modeli dünyada bu konuda yapılmış en başarısız kanun olarak tanınmaktadır. Başarısız örnekler ile ülkemizin çok değerli bir kanununu bozmayı önermek halk sağlığı düşmanlığı addedilmelidir. Tütün Kontrolu Çerçeve Sözleşmesine imza atan tüm ülkeler 2012 yılına kadar en iyi kanunlar yapmakla yükümlüdür. Bu kapsamda halkımızın yanılmaması ve böyle bir sigaranın kapalı ortamlarda içilebileceğini zannetmemeleri için gereken uyarıları yapmayı görev biliyoruz. İspanya modeli ve organik sigara önerileri bilimsel olarak geçerli olmayıp, ülkemizin en önemli halk sağlığı kanununun önünü kesemeyecektir.” İstanbul / SEDAT SERDAR |
17.06.2009 |