EĞİTİM-BİR-SEN Stratejik Araştırmalar Merkezi (EBSAM), “Ortaöğretimden mezun olan veya yükseköğretime geçen bir öğrenci, söz konusu yabancı dilin ne kadarını bilmekte ve ne kadarını kullanabilmektedir?
Bu süreçte eksiklikler ve hatalar var mıdır?” sorularının cevaplarını cevabını bulmak amacıyla Türkiye’de 22 ilde yüz yüze anket tekniği ile bir anket uygulaması gerçekleştirdi. Araştırma sonucuna göre, öğretmenlerin yüzde 73.6’sı mevcut yabancı dil öğretim programlarını “yetersiz ve kesinlikle yetersiz”, yüzde 20.8’i “kısmen yeterli” bulurken, yüzde 5.6’sı ise “yeterli ve kesinlikle yeterli” görüyor. İngilizce öğretmenlerinin yüzde 68’i mevcut yabancı dil öğretim programlarının “yetersiz ve kesinlikle yetersiz” olduğuna inanıyor. Ankete katılan öğretmenlerin yüzde 85.2’si yabancı dil öğretiminin yükseköğretim için yetersiz ve kesinlikle yetersiz olduğunu, yüzde 11’i kısmen yeterli olduğunu, yüzde 3.8’i ise yeterli ve kesinlikle yeterli olduğunu düşündüklerini ifade ediyor.
|