Her otomobilin içinde bulunduğu bir segmentin bazı özellikleri vardır.
Sürüş dinamikleri, konfor ve güvenlik gibi özellikler birçok kriterlerden bazılarıdır. Ancak Focus belirttiğimiz bu standartları zorlayan bir otomobil. Kapsamlı bir makyaj ve teknik yenilenmeden geçirilen Ford Focus, "Her parçası yeniden yorumlandı" iletişim dili ile sözlerinin içini doldurmakta.
KİNETİK TASARIM YORUMU
Yenilenen Ford Focus'un temel tasarım farkı markanın "Kinetik dizayn" felsefesinin belirgin bir şekilde işlenmiş olması. Focus'un genel karakteri korunarak modern bakış ile yapılan dokunuş sayesinde rakiplerinden bir adım önde. Yenilenen motor kaputu ve ön yüz otomobile daha kendine güvenen ve dinamik bir hava vermiş. Profil tasarımında çok değişiklik yapılmazken, aynalara entegre edilen sinyaller zengin bir görünüm vermiş. Arka tarafta ise arka lamba grubu kullanılan cam ile kaliteli bir görünüme kavuşmuş. Tasarım, eski versiyona göre hem daha dinamik hem de markanın tasarım anlayışı ile uyumlu bir şekilde kaslı bir görünüme bürünmüş.
Yenilenen Focus'un iç mekânı da eskisine göre daha kaliteli ve çekici olmuş. Oturma alanı açısından ön taraf yeterli hacmi sunarken arka taraf içinde yeterli hayat alanını sunmakta. Focus'un 526 litrelik bagajı ülkemizin sedan tutkunluğuna önemli bir cevap olabilir.
DİNAMİK SÜRÜŞ YORUMU
Kullanıldığı bütün ülkelerde başarılı sürüş karakteri ile dikkat çeken Ford Focus, geliştirilen süspansiyon sitemi ile bunu bir adım daha ileri taşımış. Yol tutuş ve darbe emiş konusunda çok başarılı olan süspansiyonlar övgüyü fazlasıyla hak ediyor. Otomobilin direksiyon sistemi de oldukça başarılı. Tepkileri son derece belirgin, yönlendirme de çok başarılı. Focus'da motor seçeneği çok geniş. 100 HP'lik 1.6 benzinli motor sadece otomatik şanzıman seçeneği ile sunuluyor. 150 Nm tork üreten bu motor 4 ileri oranlı otomatik şanzıman ile performans adına beklenileni sunuyor. 4 ileri şanzıman ile vites geçişleri açısından konforu elden bırakmıyor. Üstelik yakıt tüketimi de şehir içinde 11 litrenin üzerine çıkabiliyor. Otomobilin frenleri de son derece başarılı, hem duruş esnasında yalpalamalar olmaması hem de güvenlik mesafesinin altında durması Focus için önemli bir artı.
DONANIMIYLA DA FARKLI
Focus'da birçok yeni donanım bulunuyor. Bunlardan en çok dikkat çeken 15 dereceye kadar dönebilen ve bu şekilde dönüş yönüne göre otomatik olan farları ayarlayan sistem. Otomobilde MP3, laptop vb. aletlerin şarj edilmesi için bir priz bulunması güncel ihtiyaçlar açısından önemli bir artı. Diğer bir dikkat çeken özellik ise "Ford Kolay Yakıt Sistemi". Değişik bir yakıt giriş yerine sahip olan bu sistem sayesinde farklı bir yakıt araca konulmak istendiğinde araç pompa ucunu tanıyor ve bu yakıtın araca doldurulmasına izin vermiyor. Trend ve Titanyum olmak üzere iki farklı donanım seçeneğiyle satışa sunulan Focus, 32.100 TL'den başlayan fiyatlarla satılıyor.
|