İSTANBUL Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odasının (İSMMMO) araştırmasına göre, İstanbul’un genelinde “trafik” bir numaralı sorun olarak gösteriliyor.
İSMMMO’nun yayımladığı, “Yerel Yönetimlerde Hizmetlerden Memnuniyet ve Yolsuzluklar – İstanbul Araştırması” konulu çalışmanın sonuçları açıklandı. İSMMMO’dan yapılan açıklamada, İstanbul Büyükşehir Belediyesinin yüksek memnuniyet duyulan hizmetlerinin genellikle sosyal ve kültürel amaçlı olduğuna işaret edilerek, buna karşın trafik, yol ve kaldırımlar, pazar yerleri ve kent temizliğine ilişkin hizmetlerinden duyulan memnuniyetin istenilen düzeyde olmadığı vurgulandı. Açıklamada, 19 adet hizmet sınıflandırmasında yapılan bu değerlendirmelerin ortalaması alındığında, İstanbul Büyükşehir Belediyesinin hizmetlerinden duyulan memnuniyetin 0-10 aralığında 5,5 puana denk geldiğinin gözlendiği belirtildi. Araştırmaya katılanlara göre yolsuzluklar, belediyelerde en fazla emlak, imar ve zabıta, en az ise kültür-sosyal birimlerinde yoğunlaşıyor.
|