TÜKETİCİLER Derneği (TÜDER) Genel Başkanı Engin Başaran, bazı mağazalarda ‘’etiketin yarısı’’, ‘’yüzde 70-80 indirim’’ gibi ilanların çoğu zaman gerçeği yansıtmadığını, bu tür indirimlere karşı tüketicilerin uyanık olması gerektiğini söyledi. Başaran, yaptığı açıklamada, özellikle kriz bahane edilerek bazı mağazalarda tüketimi teşvik edici kampanyalar düzenlendiğini bildirdi. Söz konusu kampanyalarda ‘’inanılması güç’’ indirim oranlarının yer aldığını anlatan Başaran, ‘’Türkiye’de mevzuatlarda halen çok boşluk var. Bu boşluktan yararlanan mağazalar, olmayan indirimi varmış gibi göstererek, tüketiciyi yanıltıyor. Çoğu mağaza fiyatı önce 2 kat artırıp, sonra da yüzde 50 indirim yapmış gibi normal fiyatı üzerinden satış yapıyor’’ dedi. Derneklerine son zamanlarda çok sayıda başvuru yapıldığını kaydeden Başaran, şöyle konuştu: ‘’Eğer bir indirim yapılmışsa bunun stok ürünü olduğu veya defolu ürün olduğu belirtilmeli. Kampanyalı dönemlerde daha düşük kaliteli ürünler piyasaya sunuluyor. İndirimli satışlarda değişim ve iade yapılması gerek, ancak bu konuda hiçbir adım atılmıyor. Çoğu indirimli satışta ise defolu ürünler belirtilmeden satılıyor. Bu tür ürünler ister indirimli, ister başka dönemlerde olsun farklı bölümlerde satılmalı, etiketinde defolu olduğu yazılmalı. Bunlar yazılmadığı gibi tüketici defosunu sonradan fark ettiği ürününe de değişim yapılmıyor. Eğer bir uyarı yoksa değişim yapılmaması kabul edilemez. İndirimli ürün defolu diye değil, indirimli ürün diye alınıyor.’’ Alış veriş öncesi dikkatli ve titiz bir piyasa araştırması yapılmasını öneren Başaran, aldatıcı durumlar karşısında ise mutlaka kanunî yollara başvurulmasını istedi. Başaran, tüketicilerin Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüklerine de başvuruda bulunabileceğini kaydetti. Adana / aa
|