TÜRKİYE Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Mobilya Sektör Meclisi Başkanlığını da yürüten Doğan, yaptığı açıklamada, ilköğretim çağındaki çocuklara öğretilen ‘’Yerli Malı Yurdun Malı, Herkes Onu Kullanmalı’’ sözünü, global krizin etkilerinin yaşandığı bu zamanlarda, yerli üretimin ayakta kalabilmesi için herkese tekrar hatırlatmak istediklerini söyledi. Türkiye'de mobilya sektörünün 7 milyar dolarlık üretim potansiyeli ve 160 ülkeye ulaşan ihracatı ile hızla büyüyen bir sektör haline geldiğini kaydeden Doğan, sektörün, 1 milyon 400 bin dolar ihracat, 700 milyon dolar ithalat rakamları ile de dış ticaret dengesine olumlu katkılar sağladığını belirterek şöyle dedi: ‘’Sektörde 65 bin firma olduğunu hesaba katarsak, emek yoğun bir sektör olduğu için, binlerce çalışana iş sağlamasıyla işsizliğin önüne geçmek adına işleyen bir sektördür. Bu sektörün güçlü bir şekilde büyümeye devam edebilmesi için TOBB Sektör Meclisinin son toplantısında aldığı karardaki gibi (Yerli Malı Kullanalım) çağrısını vurgulamalı ve herkese duyurarak Türk mobilyasının daha tercih edilmesini sağlamalıyız.’’
‘’Başka ülkelerin vatandaşlarının yerli malı kullanma kültürünün ne kadar gelişmiş olduğunu ve sahiplendiğini biliyoruz’’ diyen Davut Doğan, 70 milyonluk nüfusu ile Türk tüketicisinin bilinçli hareket etmesi ile Türkiye ekonomisine ve sanayiine çok şey kazandıracağının bir gerçek olduğunu vurguladı.
YERLİ MALI KULLANIMI,
SORUNLARI AZALTIR
Davut Doğan, ülkemizde de yerli malı kullanma geleneğine, toplumun her kesiminin sahip çıkması gerektiğine işaret ederek, ‘’Üretimde yerli ara malı kullanmanın, hem ulusal yan sanayiimizin önünü açacağını, hem de bunun zincirleme etkisi ile ülkemizde üretim ve istihdamda yaşanan sorunları büyük ölçüde azaltacağını öngörmekteyiz’’ diye konuştu. Ucuz ve kaliteli mal üretiminin, tek başına sanayicilerimizin çözebileceği bir konu olmadığını bildiklerini, bu sebeple, sanayicimizin desteklenmesi hususunda devletimize de büyük görevler düştüğünü kaydeden Doğan, sözlerini şöyle sürdürdü: ‘’Yerli malı kullanma kampanyalarında, amaç sadece piyasa kapma yarışı olmamalı ve düşünülmemelidir. Önce, kaliteli ve rakipleri ile rekabet edebilecek bir yerli sanayinin kurulması, sonra da yerli malı kullanma kampanyaları ile, kalitesiyle, ucuzluğuyla kendisini ispatlamış yerli malı kullanımı, sadece tüketicilerin değil hepimizin ortak hedefi olmalıdır.
Toplumun her kesiminin yerli malı kullanma konusunda göstereceği hassasiyet küresel krizin ekonomik ve toplumsal yapımız üzerindeki olumsuz etkilerini en aza indirecektir. Ülkemizdeki tüm kesimleri ‘Yerli Malı’ kullanma duyarlılığı ve teşvikine dâvet ediyorum.’’ Çanakkale / aa
|