FİRMALARIN yıl sonu hedeflerini tutturmak amacıyla düzenlediği cazip kampanyaların, geçen yıla göre fiyatları önemli miktarda düşen ikinci el otomobil satışlarını durma noktasına getirdiği bildirildi
. Adana Oto Galericiler Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği Başkanı Ahmet Yüksel, mevcut markaların yanı sıra uzak doğu ülkelerinden gelen yeni modeller nedeniyle piyasadaki araç sayısının hızla arttığını söyledi.
Yaşanan küresel kriz nedeniyle sıfır kilometre araç satışı yapan firmaların yıl sonu hedeflerinden uzaklaştığını anlatan Yüksel, ‘’Firmalar kotalarını yakalayabilmek için bir biri ardında cazip kampanyalar düzenliyor. Otomotiv satıcıları, KDV ödemesi, düşük taksitli uzun vadeler gibi seçeneklerle tüketiciye ulaşırken, düzenlenen bu kampanyalar ise zaten zor durumdaki ikinci el esnafını adeta bitirme noktasına getirdi’’ dedi.
Tüketicilerin kampanyalar nedeniyle ikinci el yerine sıfır araçlara yöneldiğini belirten Yüksel, şöyle konuştu: ‘’İkinci el piyasasında fiyatlar geçen yıla göre önemli ölçüde düşmesine rağmen neredeyse yaprak kıpırdamıyor. Her pazar bine yakın aracın getirildiği Adana ikinci el araç pazarında satış yok denecek kadar az. İkinci el satış yapan esnaf önceki yıllarda bayramları dört gözle beklerdi, ancak 9 günlük uzun Kurban Bayramı tatili de esnafın yüzünü güldürmedi. Araç çok, ancak alan yok.’’ Adana/aa
|