Karayolları 8. Bölge Müdürlüğünce onarım işi ihale edilen köprüde öncelikle 8 kemerden 4’ü, köprüden yaklaşık 200 metre ileride oluşturulan bent aracılığıyla su akımından arındırıldı.
Suyun, Murat Nehri Köprüsünün diğer 4 ayağının altından geçmesi sağlandı.
İhaleyi alan Özbay Şirketi yetkilisi Şahin Boran, köprünün restorasyon çalışmalarına başladıklarını söyledi.
Çalışmalarda öncelikle köprü altından geçen suyun tahliyesine başladıklarını ifade eden Boran, ‘’Doğu kısmındaki 4 kemerin altını boşalttık. Su, batıdaki 4 kemerin altından geçmeye başladı. Bu 4 kemer ve köprünün ayakları temelden başlanarak aslına uygun restore edilecek. Tüm köprünün restorasyon işleminin bir yılda bitirilmesi planlanıyor’’ dedi.
İlçede çok sayıda bulunan tarihî ve kültürel varlıklardan biri olan eski Palu Köprüsü de Murat Nehri üzerinde bulunuyor. İpek Yolu güzergâhındaki tarihî köprü, döneminde kuzeydoğu-güney bağlantısını sağlıyordu.
1960 yılında çıkan yangında tahta kısımları yandığı için kullanılamaz hale gelen ve 1996 yılında onarılan 4 metre eninde 160 metre uzunluğundaki tarihî köprü, şu anda eski ayakları üzerine dökülen beton ve eklenen çelik kirişlerle hizmet veriyor.
Osmanlı döneminde de birçok kez onarılan köprünün başına kaymakamlık tarafından konulan tabelâda, köprünün, Bağdat Seferi’ne çıkan 4. Murat tarafından yeniden yapıldığı yazıyor.
Bir başka tabelâda ise köprüyü geçerken padişahın söylediği öne sürülen ‘’Emreyledi Cenâb-ı Hadi, Gümüş Köprüyle Geçtik Muradı’’ sözü yer alıyor.
|