Click Here!
      "Gerçekten" haber verir 31 Mart 2008

Eski tarihli sayılar

Görüş, teklif ve
eleştirilerinizi
[email protected]
adresine bekliyoruz.
 

Ekonomi

ATO: Türkiye global marka fakiri

Ankara Ticaret Odasının yaptığı araştırmaya göre, dünyanın en değerli 250 markası arasında tek bir Türk şirketi dahi bulunmuyor. Türkiye’de, borsada işlem gören tüm şirketlerin toplam piyasa değeri, ünlü bir market zinciri olan Amerikan şirketi Wall-Mart’ın piyasa değeri kadar bile etmiyor.

ATO’nun yaptığı “Global Marka Fakiri Türkiye” çalışmasına göre, aralarında Coca-Cola, Nike, Google, Shell ve Microsoft gibi devlerin de bulunduğu dünyanın en büyük 250 küresel markasının toplam piyasa değeri 7 trilyon 279 milyar dolar ediyor. Bu şirketlerin marka değeri ise 2 trilyon doların üzerinde. İMKB’de işlem gören tüm Türk şirketlerinin toplam piyasa değeri sadece 233,6 milyar dolar ediyor. Buna karşılık marketler zinciri Wall-Mart, 239,6 milyar dolar piyasa değeri ile borsadaki tüm Türk şirketlerinden daha büyük. İlk 10’da yer alan Turkcell, Akbank, Garanti Bankası, İş Bankası, Enka İnşaat, Halk Bankası, Sabancı Holding, Yapı ve Kredi Bankası, Koç Holding ve Tüpraş’ın toplam piyasa değeri, 118,4 milyar doları buluyor. 717,6 milyar dolarlık piyasa değeriyle, Türkiye’nin 157,5 milyar dolar olan 2007 bütçesini 4,5’a katlayan Amerikan General Electric şirketi, Türkiye’nin en büyük ilk 10 şirketini ise 6’ya katlıyor. Küresel markalar, Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerdeki ulusal şirketleri satın alıyor. Başta finans ve gıda şirketleri olmak üzere Türkiye’nin en gözde şirketleri de küresel markaların hedefinde yer alıyor.

/ ANKARA

31.03.2008

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri

 

Bütün haberler

Başlıklar

  Kredi kartı borçları 35 milyar YTL’ye ulaştı

  Konut sektörü zor durumda

  ATO: Türkiye global marka fakiri


 Son Dakika Haberleri