Click Here!
      "Gerçekten" haber verir 20 Şubat 2008

Eski tarihli sayılar

Görüş, teklif ve
eleştirilerinizi
[email protected]
adresine bekliyoruz.
 

Kültür-Sanat

 

İslâm medeniyeti, İstanbul’da

Louvre Müzesi’nin İslâm Eserleri Koleksiyonu Sakıp Sabancı Müzesi’nde sergilenmeye başlandı. Sabancı Üniversitesi ve Louvre Müzesi arasında imzalanan 5 yıllık kültürel ve bilimsel işbirliği anlaşmasıyla hayata geçen sergide çeşitli İslâm medeniyete ait 218 parça eser sergilenerecek.

Müzelerinde İslâm san’atına dair çok eser bulunduğunu söyleyen Louvre Müzesi Başkan Yardımcısı Herve Barbaret, “Louvre Müzesi’nde bu muhteşem medeniyetlere ait çok fazla eser var ve bunların hepsini müzede sergilemeye fırsat bulamadığmız için Sakıp Sabancı Müzesi ile anlaştık” diye konuştu.

Louvre Müzesi’nin 2003 yılında kurulan “İslâm Sanatları” bölümünde, üç kıtadan bin 300 yıllık eserler sergileniyor. 20 bin eserden oluşan koleksiyon, İslâm dininin hakim olduğu topraklardaki üretkenliği ve kültürel çeşitliliği yansıtıyor.

Sabancı Müzesi Müdürü Nazan Ölçer, Louvre koleksiyonlarından seçilen başyapıtlarla “İslâm Sanatının Üç Başkenti: İstanbul, İsfahan, Delhi” isimli serginin görkemli eserlerinin ilk defa Louvre Müzesi dışında sergilendiğini belirtirken iki müzenin işbirliğiyle Sakıp Sabancı Müzesi’nde bir de “Müze Eğitim Atölyesi” açılacağını bildirdi.

Osmanlı, İran-Safevi ve Hint-Baburi san’atından örnekler taşıyan sergi 1 Haziran’a kadar gezilebilecek.

20.02.2008


 

Şair geçmişten kopuk olamaz

Şair Hilmi Yavuz, Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi’nde düzenlenen söyleşide Türk şiirinde modernizm ve gelenekçiliği ele aldı. Yavuz, Türk şiirinin geleceğe taşınmasının ancak geçmişe yapılan atıflarla olabileceğini söyledi.

Entelektüel Türk şiiri dendiğinde hem Batı, yani modernizmin hem de Doğu, yani gelenekçiliğin anlaşılması gerektiğine vurgu yapan Yavuz, modernleşme süreci radikal biçimde geçirilmek istense de ananevi olanın devam ettiğini söyledi. Yavuz, “Entelektüel Türk şiir tarihini incelemek gerektiğinde, hem Batı hem de Doğu şiirini iyi irdelemek gerekir. Entelektüel Türk şiiri, Yahya Kemal ve Ahmet Haşim’le başlatılmalıdır. Yahya Kemal’in şiirlerinde, Fransız sembolizm akımının etkileri görülür. Bu arada geleneksel olanı da birlikte yürütür. Sonuçta Yahya Kemal, dîvan şiirini tekrar baştan inşa etmiştir.” dedi. Ahmet Haşim’in de postmodern şairlerden etkilendiğini belirten Hilmi Yavuz, “Necip Fazıl ve Nazım Hikmet de bu geleneği sürdürmüştür” şeklinde konuştu.

20.02.2008


 

“Geleceğin sinemacıları” ödüllerini aldı

Kültür Bakanlığı tarafından genç sinemacıların projelerini hayata geçirmelerine yardımcı olmak için organize edilen ve bu yıl 4.’sü düzenlenen “Geleceğin Sinemacıları” ödülleri sahiplerini buldu.

Taksim AKM’de gerçekleştirilen ödül gecesine sinema dünyasında bir çok ünlü isim katıldı. Yarışmada 1.’liğe Mimar Sinan Üniversitesi öğrencisi Selami Genli, Yastık isimli çalışmasıyla layık görüldü. 2.’liğe ise Marmara Üniversitesi öğrencisi Çiğdem Latifoğlu, İnvibo isimli çalışmasıyla layık görüldü. 3.’lüğe ise yarışmaya Marmara Üniversitesi’nden katılan Erol Mintaş’ın, Kuyu isimli senaryosu layık görüldü. Yarışmada ilk 3’e giren öğrencilere senaryolarını hayata geçirmeleri için 2 bin 500 YTL’lik para desteği ve çeşitli elektronik eşyalar hediye olarak verildi. Türkiye genelinde 27 üniversiten 183 katılımın olduğu yarışmada 20 öğrenci de 2 bin 500 YTL’lik para desteğini almaya hak kazandı.

20.02.2008

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri

 

Bütün haberler


 Son Dakika Haberleri