Tüketiciler Birliği Genel Başkan Vekili Kemal Özer, Türk Telekom'un uyguladığı sabit ücretlerin, Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun'a aykırı haksız bir kazanç olduğunu belirtti.
Özer, yaptığı yazılı açıklamada, sabit ücret uygulamasının Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun açısından ''haksız şart'' içerdiğini, dolayısıyla mevzuata aykırı haksız bir kazanç olduğunu kaydetti. Faturalara ''sabit ücret'' adı altında yansıtılan ücretin hiçbir hizmetin karşılığı olmadığını, hukuki yönünün bulunmadığını ve hakkaniyet ölçülerine uymadığını belirten Özer, ''Bu, haksız bir eylem olmanın dışında tüketicinin mecburiyetini bilerek kötüye kullanmaktır'' dedi.
Özer, Türk Telekom'da yaşanan grev sürecinde abonelere etkin bir hizmet verilemediğini, ancak sabit ücretlerin yine de tahsil edildiğini ifade etti.
Sabit ücret alınmasının iptaline ilişkin Danıştay 10. Dairesi'nin bir kararı olduğunu ifade eden Özer, buna rağmen uygulamaya devam edildiğini bildirdi. Özer, ''Türk Telekom ve diğer iletişim hizmeti şirketlerine tavsiyemiz, bu hukuksuz eyleminize derhal son verin. Yoksa bu hukuksuzluğun faturasının size pahalıya mal olacağı aşikardır'' dedi.
Kemal Özer, tüketicilerden de sabit ücret alınmaması konusundaki dilekçelerle şirkete ya da hakem heyetlerine başvurmalarını istedi.
|