Süleyman Demirel Üniversitesince (SDÜ) yapılan bir araştırma, eğitim teknolojilerinde meydana gelen gelişmelerin kırsalda öğrenim gören öğrencilerle şehirde öğrenim gören öğrenciler arasındaki mesafeyi açtığını ortaya çıkardı.
''Dijital yoksunluk'' adı verilen araştırmada, Isparta'da şehir merkezinde bulunan özel ve devlet okulları ile Isparta'nın merkez köylerinde bulunan ilköğretim okulları öğrencileriyle görüşüldü. SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Cevdet Yılmaz, Isparta merkezde bulunan özel bir okulda okuyan öğrencilerin evlerinde bilgisayara sahip olma oranının yüzde 89, yine şehir merkezinde bulunan ve görece varlıklı ailelerin öğrencilerinin devam ettiği bir ilköğretim okulunda bu oranın yüzde 84, yoksul ailelerin öğrencilerinin gittiği bir ilköğretim okulunda yüzde 7, merkeze bağlı bir köy ilköğretim okulunda ise evinde bilgisayara sahip öğrenci bulunmadığını bildirdi.
Yılmaz şunları söyledi: "Köy okulunda yapılan görüşmelerde hiçbir öğrencinin evinde bilgisayara sahip olmaması, bilgi teknolojilerinde meydana gelen gelişmelerin, bu teknolojilere sahip olan ve olamayan öğrenciler arasındaki fırsat eşitsizliğini artırdığını göstermektedir. Araştırma, aynı zamanda okulların bilgi teknolojilerine ulaşımı konusunda taşıdığı önemi göstermesi açısından da kayda değerdir. Merkeze bağlı bir beldedeki ilköğretim okulu öğrencilerinin yüzde 93,8'inin bilgisayar kullanmayı okulda öğrendiğini belirtmesi de bu gerçeği vurgulamaktadır.''
Bilgisayar ve bilgisayar tabanlı uygulamaların gündelik hayatın her alanına girdiğini belirten Yılmaz, okullardaki bilgisayar imkanlarının, bilgi teknolojilerine erişim konusunda dezavantajlı öğrencilerin bu dezavantajlarının giderilmesi konusunda önem kazandığını dile getirdi.
|