stanbul'un iki yakasını denizin altından bağlayacak lastik tekerlekli araçların geçebileceği yeni tüp tünelin yapım ihalesi, 17 Mart'ta gerçekleştirilecek. Tünelden geçiş ücretleri, tek yön için 4, çift yönlü ise KDV hariç 8 dolar olarak belirlendi.
Ulaştırma Bakanlığı yetkililerinden alınan bilgiye göre, Demiryolları, Limanlar, Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğünce (DLH) yürütülen projede, ihale aşamasına gelindi. İstanbul Boğazı'nda, 2004 yılı Mayıs ayında kamuoyunda Marmaray olarak bilinen Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi inşaatının başlamasının ardından, demir yolu tüneline ek olarak, Boğaz geçişindeki kara yolu trafiğini rahatlatacak kara yolu tünelinin yapımı için çalışma başlatıldı. Denizin altından iki kıt'ayı birleştirecek kara yolu tünelinin, yap-işlet-devret modeli ile hayata geçirilmesine karar verildi. Bunun için uluslararası ihaleye çıkıldı. Ocak 2008'de gerçekleştirilmesi öngörülen ihale, firmaların jeoteknik çalışmalarının uluslararası standartlarda gerçekleştirilmesi ve daha rekabetçi bir ortamın sağlanması amacıyla 17 Mart 2008 tarihine ertelendi.
Bakanlık ayrıca, projenin kapsamının genişletilmesi sebebiyle daha önce tek yön için 3, çift yönlü ise 6 dolar olarak belirlenen tünelden geçiş ücretlerini de maksimum tek yön için 4, çift yönlü ise KDV hariç 8 dolar olarak belirledi.
İKİ KATLI VE İKİŞER ŞERİTLİ
Proje, Avrupa yakasında, Florya-Sirkeci Sahil Yolu'nun (Kennedy Caddesi) Kazlıçeşme mevkiinden başlayarak, Anadolu tarafında Ankara Devlet Yolu'nun Göztepe Kavşağı mevkiinde bitecek. Boğaz'ın altından geçen tünelli bölüm, iki katlı ve ikişer şeritli olacak. Katlardan birisi giden araçlara, diğeri ise gelen araçlara ayrılacak. Sadece hafif araçlar tünelden geçiş yapabilecek. Ağır vasıtalar ise tüneli kullanamayacak.
İHALEYE İLGİ YOĞUN
Öte yandan, ihaleye katılmak için yurt dışından ve yurt içinden çok sayıda firmanın şartname satın aldığı, ihaleye büyük ilgi gösterildiği öğrenildi. Bugüne kadar 15 dolayında firmanın şartname satın aldığı, ihaleye en az 6 ortak girişimin teklif vermesinin beklendiği ifade edildi. İhaleyi, fizibilite, yatırım ve işletme süresi yönünden en iyi teklifi veren firmanın kazanması öngörülüyor. Projenin, işe başlanılmasından itibaren 3 yıl içinde tamamlanması hedefleniyor.
|